بزرگداشت شهید دانش آموز شاخص کشوری در زرند

مراسم یادواره دانش آموز بسیجی شهید علی عرب ققنوس دفاع مقدس و ۱۴۷ شهید دانش آموز در سالن شهید شیرودی زرند برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، مراسم یادواره دانش اموز بسیجی شهید علی عرب ققنوس دفاع مقدس و ۱۴۷ شهید دانش آموز در سالن شهید شیرودی این شهرستان برگزار شد.

در این مراسم معنوی که امام جمعه، مدیرکل آموزش و پرورش استان، فرماندار، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، اعضا شورای تامین، شهردار واعضا شورای شهر و جمعی از مسئولین اجرایی و فرهنگی و همرزمان شهید حضور داشتند.

رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان با تجلیل از برگزار کنندگان این مراسم گفت: شهید علی عرب به عنوان شهید شاخص کشور در سال ۱۴۰۱ معرفی شده است.

وی افزود: حضور شهید عرب در عملیات های مختلف لشکر ۴۱ ثارالله موجب دلگرمی بیشتر رزمندگان و مقاومت آن ها شد.

وی خاطرنشان کرد: دشمن با فتنه های متعدد سعی در تضعیف ایمان و اعتقادات جامعه ما دارد و ضرورت دارد در برابر هجمه های رسانه ای و عملیات روانی بدخواهان کشور که قشر دانش آموز را بیش از سایر گروه های جامعه هدف قرار داده اند، ایستادگی کنیم

حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرتد هم گفت: دانش آموزان بدانند که برای نهال انقلاب شکوهمند اسلامی که الان به یک درخت تنومند تبدیل شده چه خون های پاکی ریخته است و قدر آن را باید دانست

وی ولایتمداری، اطاعت پذیری و جنگ با علم و دانش برتر روز از ویژگی های بارزشهدا دانست.

سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند هم در این مراسم، برگزاری یادواره های شهدا را مصداق جهاد تبیین دانست و اظهار داشت: نقش یادواره های شهدا در تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و تبیین ارزش های اسلامی بی بدیل است.

ققنوس دفاع مقدس، شهید علی عرب بسیجی نوجوانی است که برای لو نرفتن بخشی از عملیات مهران و برای نجات جان همرزمان خود؛ دست به اقدام شجاعانه ای زد که تا همیشه تاریخ نام او را در میان شهدای جنگ و همرزمانش جاوادنه کرد.

ققنوس دفاع مقدس، شهید علی عرب ؛ بسیجی ۱۶ ساله لشکر ۴۱ ثارالله، که در عملیات کربلای یک ذره ذره در آتش سوخت تا عملیات لو نرود.

شهید “علی عرب ” متولد ۱۳۴۹ در روستای روح آباد از توابع شهرستان زرند به دنیا و در همین روز و ماه از سال ۱۳۶۵ به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

شهید علی عرب که به ققنوس دفاع مقدس معروف است، آرپی جی زن بود و در ماموریت ها همیشه جزو نفرات اولی بود که به خط می زد.

در حاشیه این مراسم معنوی عرفه های مختلف آثار و عکس شهدا برپا شد.

انتهای پیام/