استخدام آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۱

وزارت آموزش و پرورش مسئولیت امور آموزشی کودکان و نوجوانان و نیز تربیت معلم را در کشور بر عهده دارد. جذب نیرو در وزارت آموزش و پرورش از دو طریق برگزاری آزمون استخدامی (ماده 28) و تحصیل در دانشگاه فرهنگیان انجام می گیرد؛ در طی چند سال اخیر آزمون استخدامی آموزش و پرورش عموماً همراه با آزمون استخدام فراگیر دستگاه های اجرایی برگزار شده است.

به گزارش صدای زرند، با توجه به مجوز شماره ۹۹۶۶۵ مورخ ۱۴۰۱/۱۲/۰۳ صادره از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور و در راستای اجرای ماده (۴۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و مفاد دستورالعمل نحوه برگزاری امتحانات استخدامی در دستگاههای اجرایی مصوب ۱۴۰۱/۹/۷ شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانی و به منظور تأمین نیروی انسانی مورد نیاز آموزش وپرورش براساس معیارهای صلاحیت و شایستگی های مرتبط یا احراز شغل معلمی و ضوابط عمومی و اختصاصی این آگهی جهت استخدام شغل آموزگاری به شرح زیر اعلام  میگردد:

تعاریف به کار رفته در دفترچه

مفاهیم و تعاریف برخی از اصطلاحات بکار رفته در متن دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون استخدامی به شرح ذیل است:

الف)دستگاه اجرایی: وزارت آموزش و پرورش
ب) ایثارگران

ب-۱) ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد شامل:

ایثارگران سهمیه بیست و پنج (۲۵) درصد

جانبازان
آزادگان
همسر و فرزندان شهدا
همسر و فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر
همسر و فرزندان آزادگان دارای یکسال و بالای یک سال اسارت
پدر، مادر، خواهر و برادر شهید

ب – ۲) ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد شامل:

ایثارگران سهمیه پنج (۵) درصد

رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
همسر و فرزندان رزمندگان باسابقه حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ها
فرزندان جانبازان زیر بیست و پنج درصد
فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت

تذکر: مراجع تأیید مدت حضور داوطلبانه در جبهه ها عبارتند از:
۱ .معاونت نیروی انسانی هر یک از رده های نیروهای مسلح در مورد رزمندگان متبوع خود؛
۲ .معاونت نیروی انسانی سازمان بسیج مستضعفان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مورد بسیجیان و نیروهای مردمی اعم از مستخدمین دولت و صاحبان مشاغل و صنوف آزاد و افراد فاقد شغل؛
۳ .معاونت توسعه و منابع انسانی وزارت جهاد کشاورزی در مورد جهادگران.
ج) داوطلب بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استانها)
منظور از بومی شهرستان، به داوطلبی اطلاق میگردد که” متولد” یا “ساکن با سابقه ده سال سکونت” در همان شهرستان محل تقاضا، به استثنای شهر تهران و مراکز استان باشد.
بومی بودن افراد از طریق شرایط ذیل احراز میگردد:
۱ .شهرستان محل تولد مندرج در شناسنامه داوطلب با شهرستان مورد تقاضا یکی باشد.
تبصره ۱: با توجه به تغییرات تقسیمات کشوری در سالهای مختلف، در صورت اختلاف نظر یا ابهام در خصوص شهرستان محل تولد با در نظر گرفتن موارد فوق، مالک عمل نظر اداره کل ثبت احوال استان مربوطه خواهد بود.
۲ .استفاده از اولویت بومی از طریق سکونت بموجب تایید ساکن بودن و حداقل ده سال سکونت با ارائه استشهاد محلی (بر اساس فرم پیوست) ممهور به مهر نیروی انتظامی (پاسگاه یا کلانتری محل) در شهرستان مورد تقاضا خواهد بود.
تبصره: داشتن گواهی تحصیل در دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه (راهنمایی و دبیرستان نظام قدیم) در شهرستان محل مورد تقاضا با تایید اداره آموزش و پرورش شهرستان مربوطه میتواند به عنوان تمام یا قسمتی از سابقه ده سال سکونت به شرط ارائه استشهاد محلی مبنی بر تایید ساکن بودن فعلی فرد در شهرستان محل مورد تقاضا مالک محاسبه قرار گیرد.
۳ .افراد بومی شهرستانی (به استثنای شهر تهران و مراکز استانها) متقاضی بهره مندی از اولویت بومی، میبایست در زمان ثبت نام، گزینه (من متقاضی استفاده از اولویت بومی هستم) را انتخاب نمایند. ارائه اصل فرم استشهاد (مطابق فرم پیوست) محل سکونت برای برخورداری از اولویت بومی منحصراً برای داوطلبانی که بعد از اعلام نتایج آزمون برای مرحله بعدی استخدام به دستگاه های متقاضی معرفی میشوند، ضروری میباشد.

د) چارچوب آزمون استخدامی

۱ -امتحان فراگیر مشترک:
امتحان مشترک فراگیر شامل سنجش حیطه های عمومی، تخصصی و اختصاصی است که براساس شغل محل اعلام شده دراین دفترچه به صورت کتبی برگزار می شود.

۲ -ارزیابی تکمیلی:
سنجش و ارزیابی صالحیت ها و شایستگی های (عمومی، تخصصی،حرفه ای) موردنیاز برای شغل آموزگاری با هدف تعمیق سنجش شایستگی های معلمی علاوه بر امتحان مشترک فراگیر (کتبی) صورت می گیرد.

شرایط استخدام آموزش و پرورش
۱ .داشتن تابعیت ایران؛
۲ .اعتقاد به دین مبین اسلام یا یکی از ادیان شناخته شده در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۳ .التزام به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران؛
۴ .انجام خدمت دوره ضرورت یا معافیت قانونی برای مردان؛
تبصره: با عنایت به ماده (۸) مصوبه شماره ۱۴۰۰/۶۷۹۵/دش مورخ ۱۴۰۰/۰۵/۰۵ شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانش آموختگان برتر مشمول تسهیلات خدمت نظام وظیفه تخصصی بنیاد ملی نخبگان ، نخبگانی که پروژه تحقیقاتی جایگزین خدمت مورد تایید مرکز نخبگان و استعدادهای برتر نیروهای مسلح را شروع نموده و دوره آموزش نظامی خود را طی نموده اند، میتوانند قبل از صدور کارت پایان خدمت در آزمونه ای استخدامی دستگاه های اجرایی مشمول ماده (۵) قانون مدیریت خدمات کشوری ثبت نام نمایند. این دسته از افراد در صورت پذیرفته شدن در آزمون استخدامی، حداکثر تا یکسال (۱۲ ماه) پس از تاریخ برگزاری آزمون (مورخ ۱۴۰۲/۰۲/۰۸) نسبت به ارائه گواهی پایان خدمت خود به دستگاه اجرائی استخدام کننده اقدام نمایند. در صورت عدم ارائه گواهی پایان خدمت توسط افراد مذکور در زمان مقرر، ادامه فرایند استخدامی آنها متوقف گردیده و حتی در صورت قبولی نهایی در آزمون مربوطه، استخدام و بکارگیری آنها کان لم یکن تلقی میشود. همچنین صدور شماره مستخدم، انعقاد قرارداد پیمانی و صدور حکم کارگزینی در بازه زمانی تعیین شده منوط به ارائه کارت پایان خدمت یا معافیت دائم میباشد.
۵ .داشتن سلامت جسمانی و روانی و توانایی برای انجام کاری که استخدام میشوند؛
۶ .عدم اعتیاد به دخانیات و مواد مخدر؛
۷ .نداشتن سابقه محکومیت جزایی موثر؛
۸ .عدم وجود هرگونه ممنوعیت استخدام در دستگاه های اجرایی به موجب آراء قطعی مراجع قضایی و ذی صلاح؛
۹ .داوطلبان استخدام نباید جزء نیروهای بازخرید خدمت دستگاه های اجرایی و همچنین بازنشسته باشند؛
۱۰ .به استناد ماده (۹۴) قانون مدیریت خدمات کشوری و ماده واحده قانون ممنوعیت تصدی بیش از یک شغل و پست سازمانی، کارکنانی که تصدی یکی از پست های سازمانی در هر یک از دستگاه های اجرایی را به صورت رسمی یا پیمانی دارا میباشند، پس از پذیرفته شدن در آزمون در زمان استخدام، نباید جزء مستخدمین رسمی یا پیمانی سایر دستگاه های اجرایی باشند.
تبصره: مسئولیت قبول یا عدم قبول استعفای پذیرفته شده نهایی بر اساس قوانین و مقررات مربوطه توسط دستگاه اجرایی، به عهده داوطلب پذیرفته شده میباشد. صدور شماره مستخدم و انعقاد قرارداد پیمانی و یا صدور حکم کارگزینی برای داوطلب پذیرفته شده نهایی، منوط به ارائه مدارک مثبت و مورد نیاز در این زمینه می باشد.
۱۱ .شرط سنی برای شرکت در آزمون ؛
– داشتن حداقل سن بیست (۲۰) سال تمام و داشتن حداکثر چهل (۴۰) سال تمام (لیسانس و فوق لیسانس).
تبصره ۱:جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا، فرزندان جانبازان بیست و پنج درصد و بالاتر و فرزندان آزادگان یک سال اسارت و بالاتر، از شرط حداکثر سن معاف میباشند.
تبصره ۲:موارد ذیل به شرط ارائه مدارک و مستندات الزم از مراجع ذیربط، به حداکثر سن مقرر اضافه خواهد شد:
– پدر و مادر و همسر و برادر و خواهر شهید به میزان پنج سال؛
– داوطلبانی که در جبهه ها به طور داوطلبانه خدمت نموده اند به میزان حضور درجبهه و همچنین مدت زمان بستری شدن و یا استراحت پزشکی رزمندگان داوطلب در اثر مجروحیت در جبهه ها؛
– داوطلبانی که در طول جنگ تحمیلی به اسارت دشمن بعثی و یا گروه های ضد انقلاب درآمده اند به میزان مدت اسارت و حضور در جبهه
تبصره ۳: به موجب تبصره ۲ ماده واحده « نحوه جذب منابع انسانی در مشاغل آموزشی و تربیتی وزارت آموزش و پرورش مصوب جلسه ۸۳۳ مورخ ۱۳۹۹/۸/۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی، مدت همکاری تمام وقت افرادی که به استناد یکی از قوانین و مقررات موضوعه با واحدهای دولتی آموزشی و تربیتی آموزش و پرورش همکاری کرده اند از حداکثر سن برای شرکت در آزمون های استخدامی وزارت آموزش و پرورش کسر می شود.
تبصره ۴: به موجب بند (الف) ماده ۱۵ قانون حمایت ازخانواده و جوانی جمعیت، داوطلبان مشمول قانون مزبور به ازای تاهل و نیز داشتن هر فرزند، یکسال تا حداکثر پنج سال (۵) به سقف محدوده سنی اضافه خواهد شد. امتیازات فوق الذکر، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه داوطلب یا فرزند وی، بالای ۵/۲ نباشد. مبنای تعیین نرخ باروری، آخرین اعلام رسمی وزارت کشور در زمان برگزاری امتحان مشترک فراگیر می باشد.
مواد امتحانی و منابع آزمون کتبی
مواد امتحانی و منابع / سرفصل های امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی)
الف- حیطه عمومی
۱ – تاریخ و فرهنگ تمدن (خدمات متقابل ایران و اسلام نویسنده: شهید مطهری انتشارات صدرا / مروری بر دستاوردهای چهل ساله انقلاب اسلامی ایران)
۲ – تعلیم و تربیت اسلامی (مبانی نظری تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت رسمی- عمومی جمهوری اسلامی) بخش دوم مبانی، قسمت های: چیستی، چرایی و چگونگی تربیت رسمی-عمومی)
۳ – معارف و اندیشه های اسلامی و انقلابی (طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن) بخش اول: ایمان (نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: صهبا / همرزمان حسین (ع)، نویسنده: سید علی خامنه ای، انتشارات: انتشارات انقلاب اسلامی)
۴ – دانش سیاسی، اجتماعی و حقوق اساسی (قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران/ وصیت نامه الهی سیاسی حضرت امام خمینی(ره) /
بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی)
۵ – توانایی های عمومی و ذهنی
تذکر۱: سوالات معارف اسلامی مربوط به پیروان سایر مذاهب اسلامی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران (حنفی، شافعی، مالکی، حنبلی و زیدی) مطابق تعالیم و احکام فقهی آنان طراحی خواهد شد.
تذکر۲: اقلیت های دینی مصرح در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران از پاسخگویی به سوالات معارف اسلامی معاف بوده و در محاسبه نمره کل عمومی (که حیطه عمومی نامیده میشود)، این درس لحاظ نخواهد شد، ولی چنانچه داوطلب اقلیت دینی به سوالات معارف اسلامی پاسخ دهد، این درس با تأثیر مثبت در محاسبه نمره کل عمومی لحاظ خواهد شد. در واقع دو نمره کل عمومی، یک نمره کل با لحاظ نمره خام درس مذکور و یک نمره کل بدون لحاظ نمره خام درس مذکور، محاسبه و نمره کل بالاتر ملاک قرار خواهد گرفت.

ب- حیطه اختصاصی
۱ – اسناد و قوانین بالادستی آموزش و پرورش (سیاست های کلی ایجاد تحول در آموزش و پرورش/سند تحول بنیادین آموزش و پرورش جمهوری اسلامی – مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی/ آیین نامه اجرایی مدارس، مصوب سال ۱۴۰۰ شورای عالی آموزش و پرورش)
۲ – روش ها و فنون تدریس (با تاکید بر محور های: مبانی نظری تدریس و یادگیری ؛ مدیریت و طراحی فعالیت های آموزشی؛ اصول و شیوه های مدیریت کلاس درس؛ مهارت های خلق موقعیت و فرصت های یادگیری؛ آشنایی با روش های تدریس مبتنی بر شناخت گرایی و سازنده گرایی با رویکرد تحولی ؛راهبردهای یاد دهی و یادگیری؛ مهارت های اساسی مورد نیاز معلم پیش از تدریس، حین تدریس ؛ پس از تدریس؛ مدل ها و الگوهای تدریس)
۳ – روانشناسی تربیتی
۱-۳ – برای داوطلبان آموزگار ابتدایی (با تاکید بر محور های: کاربرد نظریه های یادگیری در کلاس؛ کاربرد نظریه های هوش ، تفکر، خلاقیت و استعداد در کلاس؛ کاربرد نظریه های انگیزش و هیجان در آموزش؛ کاربرد نظریه های تحولی در آموزش؛ شناخت تفاوت های فردی در یادگیری؛ تعاریف مفاهیم و اصطلاحات مرتبط)
۲-۳ – برای داوطلبین آموزگار استثنایی با تاکید بر محور (تعاریف و طبقه بندی دانش آموزان استثنایی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان کم توان ذهنی؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان ناشنوا و نابینا (با آسیب های بینایی و شنوایی) شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال یادگیری ویژه؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال های هیجان رفتاری و اختلالات ارتباطی ؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با مشکلات جسمی – حرکتی و چند معلولیتی ؛ شناخت و آموزش کودکان و دانش آموزان با اختلال طیف اتیسم ؛ توان بخشی و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی ؛ خانواده و مداخله بهنگام در کودکان و دانش آموزان استثنایی)
۴ – سنجش و اندازه گیری پیشرفت تحصیلی (با تاکید بر محور تعریف مفاهیم و اصطالحات مرتبط ، سنجش مشاهده ای؛ سنجش عملکردی، سنجش عاطفی؛ سنجش رفتاری ، سنجش تکوینی؛ پوشه کار) /کتاب راهنمای معلم در ارزشیابی توصیفی کد ۵۳/۵ سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی)


ج- حیطه تخصصی
۱ -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی قرآن و هدیه های آسمانی دوره ابتدایی (نهج القرآن راهنمای معلم قرآن اول تا ششم ابتدایی/ راهنمای معلم هدیه های آسمانی پایه سوم و ششم)
۲ -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی ریاضی دوره ابتدایی (راهنمای معلم ریاضی اول و ششم)
۳ -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی علوم تجربی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم علوم تجربی دوم و چهارم و ششم)
۴ -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی فارسی دوره ابتدایی (راهنمای معلم فارسی اول و چهارم و ششم)
۵ -مفاهیم پایه متون و روش های یاد دهی مطالعات اجتماعی دوره ابتدایی (کتاب راهنمای معلم اجتماعی پنجم و ششم ابتدایی)
تذکر۱ :کلیه مواد آزمون حیطه عمومی، اختصاصی و تخصصی به صورت چهار گزینه ای با ضریب یک (۱) می باشند.
تذکر ۲ :تعداد سوالات امتحان حیطه عمومی ۱۰۰ سوال خواهد بود که به صورت چهار گزینه ای و با احتساب یک سوم نمره منفی طراحی خواهد شد.
تذکر۳ :سوالات حیطه های اختصاصی و تخصصی در امتحان مشترک فراگیر (آزمون کتبی) و به صورت چهارگزینه ای با احتساب یک سوم نمره منفی به ترتیب ۶۰ و ۷۵ سوال خواهد بود.

شرایط احراز شغل

شرایط احراز شغل آموزگار ابتدایی و آموزگار استثنایی: دارا بودن مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد در یکی از رشته های تحصیلی به شرح جدول ذیل:

کارشناسی کارشناسی ارشد
علوم تربیتی (تمامی گرایش‌ها)، علوم تربیتی تکنولوژی آموزشی، علوم تربیتی گرایش آموزش ابتدایی، علوم تربیتی گرایش پیش‌دبستانی و دبستانی، علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه ریزی آموزشی، علوم تربیتی گرایش مدیریت و برنامه ریزی آموزشی، آموزش و پرورش ابتدایی، آموزش ابتدایی، آموزش و پرورش پیش دبستانی و دبستانی، آموزش و پرورش کودکان عقب مانده ذهنی، امور تربیتی، امور تربیتی و مشاوره گرایش امور تربیتی، امور تربیتی و مشاوره گرایش مشاوره، تربیت مربی امور تربیتی گرایش عمومی، آموزش دانش آموزان با نیازهای ویژه، معارف اسلامی و علوم تربیتی، رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی، رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی گرایش پرورش کودکان عادی، رشد و پرورش کودکان پیش دبستانی گرایش کودکان با نیازهای ویژه، مربی پیش دبستانی، روانشناسی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روانشناسی اصلاح و تربیت، روانشناسی گرایش بالینی، روانشناسی گرایش عمومی، روانشناسی گرایش کودکان استثنایی، آموزش کودکان استثنایی، مشاوره، راهنمایی و مشاوره، راهنمایی و مشاوره گرایش مشاوره، راهنمایی و مشاوره گرایش فعالیت‌های پرورشی، راهنمایی و مشاوره، راهنمای آموزشی و مشاوره، آموزش علوم اجتماعی، علوم اجتماعی، جامعه شناسی، مطالعات
اجتماعی، مطالعات خانواده، زبان و ادبیات فارسی، آموزش زبان و ادبیات فارسی، آموزش کار و فناوری، آموزش ریاضی، ریاضیات و کاربردها، ریاضی (تمامی گرایشها)، آموزش فیزیک، فیزیک (تمامی گرایش‌ها) شیمی، آموزش شیمی، شیمی کاربردی، شیمی محض، آموزش زیست شناسی، زیست شناسی (تمامی گرایش‌ها)، آموزش علوم تجربی، الهیات و معارف اسلامی، دبیری الهیات و معارف اسلامی، الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)، فقه و حقوق اسلامی، ادیان و عرفان، تاریخ، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، آموزش الهیات، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و کلام اسلامی، علوم اسلامی و روانشناسی عمومی، معارف اسلامی و روانشناسی، تاریخ اسلام، علوم اسلامی و تاریخ اسلام،علوم اسلامی و تاریخ فرهنگ و تمدن ملل اسلامی، معارف اسلامی و تاریخ و گواهینامه سطح (۲) علوم/ دروس حوزوی
علوم تربیتی (تمامی گرایش ها)، علوم تربیتی تکنولوژی آموزشی، ارزشیابی آموزشی، برنامه ریزی آموزشی، برنامه ریزی درسی، روانشناسی شخصیت، روانشناسی عمومی، روان شناسی اجتماعی، روان شناسی سلامت، روانشناسی اسلامی، روانشناسی تربیتی، روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی، روان شناسی بالینی، روانشناسی بالینی کودک و نوجوان، روانشناسی بالینی گرایش خانواده، روانشناسی عمومی، روان شناسی گرایش روانشناسی دین، سنجش و اندازه گیری (روان‌سنجی)، تکنولوژی آموزشی، مدیریت آموزشی، جامعه شناسی، مردم شناسی، مشاوره (مشاوره توان‌بخشی، مشاوره خانواده، مشاوره شغلی، مشاوره مدرسه)، مشاوره و راهنمایی، علوم شناختی، علوم شناختی (توان‌بخشی شناختی، روان شناسی شناختی، ذهن، مغز و تربیت) مدیریت آموزشگاهی، تاریخ و فلسفه آموزش و پرورش، تحقیقات آموزشی، اسلام و روانشناسی اجتماعی، روانشناسی اسلام گرایش روانشناسی مثبت گرا، زبان و ادبیات فارسی (ادبیات تطبیقی، آموزش زبان فارسی، ادبیات پایداری، ادبیات روایی، ادبیات عامه، ادبیات کودک و نوجوان، ادبیات معاصر، نظریه و نقد ادبی، ویرایش و نگارش،) زبان و ادبیات فارسی، زبان و ادبیات فارسی ویژه غیر فارسی زبانان، علوم اسلامی (زبان و ادبیات فارسی)، علوم اجتماعی گرایش دبیری علوم اجتماعی، جامعه شناسی انقلاب اسلامی، مطالعات فرهنگی، مطالعات فرهنگی و رسانه، ریاضیات و کاربردها (تمامی گرایش ها)، ریاضی کاربردی (تمامی گرایش‌ها) تاریخ، تاریخ انقلاب اسلامی، تاریخ معاصر جهان اسلام، الهیات و معارف اسلامی و ارشاد (تمامی گرایش‌ها)، الهیات و معارف اسلامی (تمامی گرایش‌ها)، معارف اسلامی و تبلیغ، تاریخ تمدن اسلامی، تاریخ و تمدن ملل اسلامی، حکمت و کلام شیعی، علوم اسلامی گرایش فقه و مبانی حقوق اسلامی، علوم قرآن و حدیث، ، فقه و مبانی حقوق اسلامی، فلسفه، فلسفه و کلام اسلامی، کلام تطبیقی، مدرسی اخلاق اسلامی، مدرسی انقلاب اسلامی، مدرسی تاریخ فرهنگ و تمدن اسلامی، مدرسی مبانی نظری اسلام، مدرسی معارف قرآن و حدیث، منطق فهم دین و گواهیی نامه سطح (۳) علوم/ دروس حوزوی
تبصره: حافظان درجات ۱ تا ۵ قرآن کریم به شرط داشتن حداقل مدرک کارشناسی مورد تایید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا داشتن گواهینامه سطح ۲ و بالاتر تحصیلات حوزوی

تبصره: دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی که عنوان رشته تحصیلی آنها با رشته های تحصیلی مندرج در جدول فوق مغایرت دارد، در صورت دارا بودن سایر شرایط، با مدرک تحصیلی پایین تر، مشروط به اینکه با عناوین رشته های مذکور انطباق داشته باشند، میتوانند در آزمون شرکت نمایند. در صورت استخدام فرد، مدرک تحصیلی بالاتر در حکم کارگزینی ایشان اعمال نمیگردد.

توجه: کارجوی گرامی، متن بالا شامل بخشی از شرایط دفترچه استخدامی می باشد، جهت مشاهده متن کامل بر روی دانلود دفترچه شرایط در کادر پایین کلیک نمایید.