مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم دادستانی کل کشور:

روزانه ۴۵ نفر در تصادفات جاده ای کشور جان می بازند

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور گفت: بر اثر تصادفات جاده ای در کشور روزانه ۴۵ نفر کشته، هزار نفر مجروح و ١٠٠ نفر معلول و هزار میلیارد ریال خسارت و کاهش درآمد ٢٠٠ خانوار ایجاد می شود که آمار نگران کننده ای است.

به گزارش صدای زرند، صادقی افزود: متاسفانه آمار تصادفات جاده ای سالیانه نشان می دهد، خسارت تصادفات، سالیانه معادل ۴ تا ٧ درصد تولید ناخالص داخلی است و ٣٧٠ هزار مجروح و ۴۵ تا ۶٠ هزار معلول و حدود ٣ هزار معلول قطع نخاع به بار می آورد که ١٠ درصد از قربانیان را دانش آموزان و دانشجویان تشکیل می دهد و ۶٢ درصد از این افراد در سن مولد هستند.

وی با اشاره به اینکه شیب نزولی حوادث جاده ای سال ٨۴ مطلوب بوده است، بیان کرد: متاسفانه این رقم امسال نسبت به سال قبل ١٠ درصد افزایش داشته است که باید علت آن بررسی و رفع شود.

مدیرکل پیشگیری از وقوع جرم و آسیب های اجتماعی دادستانی کل کشور ادامه داد: باید بررسی کرد چقدر از فناوری های نوین برای کاهش تصادفات جاده ای می توان بهره برد همچنین وضعیت ارتقای استاندارد کیفی خودرو ها خصوصا در سیستم پیشرفتۀ ترمز و ایربگ در کشور چگونه است و زمان حضور طلایی در محل بروز تصادفات و عملکرد واحد هایی که در این رابطع موثر هستند، چگونه است.

وی اضافه کرد: ۶٠ درصد جراحات منجر به فوت ناشی از رانندگی است، تصادفات یکی از مهمترین عوامل توسعه اجتماعی است.

صادقی با تاکید بر اینکه موضوع حوادث جاده ای را باید جدی بگیریم و برای کاستن فراوانی آن ها تلاش کنیم، گفت: باید از ظرفیت دستگاه ها برای کاهش آمار تصادفات جاده ای استفاده کنیم. باید دید چرا قوانین اجرا نشده است، موانع چیست و ظرفیت دادستانی برای رفع این مشکل چه مواردی است؟

انتهای پیام/