مسئول تیم قنادان مشهدی خبر داد:

پخت کیک ۱۱۰ متری در کرمان با تلاش ۸۰ قناد

مسئول تیم قنادان مشهدی گفت: از ۴ صبح امروز ۸۰ قناد از شهرهای مشهد و کرمان برای پخت کیک ۱۱۰ متری در تلاش اند.

به گزارش صدای زرند، صبح امروز به مناسبت ولادت امام حسین(ع) و روز پاسدار، قنادان مشهدی و کرمانی کیکی به طول ۱۱۰ متر پخت کرده اند، قرار است این کیک بعد از ظهر امروز در میان مردم توزیع شود.

سید مهدی طباطبایی در این رابطه گفت: دو سال است که در سالگرد شهید سلیمانی موکب برپایی می کنیم و به زائران این شهید بزرگ خدمت رسانی می کنیم.

این مسئولبا بیان این که ۶۰ قناد برای پخت این کیک در تلاش اند ادامه داد: ۴۰ قناد از مشهد و ۲۰ قناد دیگر کرمانی هستند.

طباطبایی عنوان کرد: این کیک ۱۱۰ متر طول، ۸ سانت قطر و یک تن و ۲۰۰ کیلوگرم وزن دارد.

مسئول تیم قنادان مشهدی بیان کرد: پخت و آماده سازی این کیک ۶ تا ۸ ساعت طول می کشد که از ساعت ۴ صبح امروز اقدامات پخت این کیک آغاز شده و تخمین می زنیم تا ساعت ۱۱ ظهر ادامه داشته باشد.

وی افزود: ۱۵۰ کیلو نان این کیک وزن دارد، ۱۰۰ کیلو خامه، ۱۰۰کیلو گردو،۱۰۰کیلو موز، ده کیلو پسته در این کیک بکار رفته است.

طباطبایی توضیح داد: پیش از این نیز این گروه از قنادان در سامرا، سوریه، کربلای معلی به مناسبت هایی چون ولادت حضرت زینب(س)، ولادت امام حسین(ع) و روز نیمه شعبان در سال گذشته، همچنین در مشهد مقدس و روز عید غدیر خم در زابل پخت کیک با چنین وزن بالایی را تجربه داشته اند.

مسئول قنادان مشهدی تاکید کرد: امیدواریم که بتوانیم همچنان پخت چنین کیک هایی را در مناسبت های مختلف داشته باشیم.

وی بیان کرد: وقتی نام کرمان که می آید یاد حاج قاسم سلیمانی می افتیم، اویک قهرمان به وسعت جهان است از این رو تصمیم گرفتیم در روز ولادت امام حسین(ع) که به روز پاسدار نام گذاری شده، در کنار مزار شریف این بزرگ مرد پاسدار چنین کیکی را پخت کنیم.

انتهای پیام/