توصيه های ايمنی آتش نشانی کرمان برای خانه تكانی؛

از شستن وسایل آلوده به روغن با بنزین و گازوئیل خودداری کنید

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان با تاکید بر رعایت نکات ایمنی در هنگام خانه تکانی، گفت: شهروندان در ایام خانه تکانی، مراقب مسمومیت ناشی از شوینده ها باشند و از ریختن مواد قابل اشتعال در چاه های فاضلاب خودداری کنند، چراکه احتمال انفجار یا آتش سوزی این مواد، زیاد است.

به گزارش صدای زرند، ابراهیم بابایی افزود: شهروندان از شست وشوی پرده، کف آشپزخانه، حمام و وسایلی که آلوده به مواد روغنی هستند، توسط مواد سریع الاشتعال مانند بنزین و گازوئیل، به ویژه در محیط های بسته جداً خودداری کنند، زیرا علاوه بر خطر انفجار و اشتعال ، استنشاق بخارات این گونه مایعات باعث کاهش هوشیاری و بیهوش شدن فرد خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: افراد در زمان نظافت خانه و هنگام استفاده از نردبان و یا چهارپایه، از سطح اتکای آن با زمین کاملاً مطمئن شوند و از انواع استاندارد آن و ترجیحا از نردبان دوطرفه استفاده کنند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، اضافه کرد: مواد شوینده مانند سفیدکننده ها و جوهر نمک نباید روی زمین و در دسترس کودکان رها شود و شهروندان باید از این مواد در حد استاندارد استفاده کنند و تا جایی که امکان دارد، خانه تکانی را در زمان غیبت کودکان انجام دهند، تا ضریب بروز حوادث کاهش یابد.

وی خاطرنشان کرد: از قراردادن وسایل مربوط به رنگ آمیزی و نقاشی ساختمان مانند رنگ، تینر و… در بالکن یا پشت بام ها، جدأ خوداری شود، زیرا با سرایت کوچک ترین جرقه از مواد محترقه، شاهد وقوع آتش سوزی و ایجاد خسارت هایی خواهیم بود، که متاسفانه گاهی غیرقابل جبران است.

بابایی، شهروندان را به احتیاط لازم در زمان پاک کردن شیشه و پنجره های منزل، توصیه کرد و افزود: رفتن بر روی نرده ها و یا قرنیزهای آن، عملی خطرناک است که باید از آن اجتناب شود.

وی ادامه داد: هنگام شست وشوی لوازم برقی مانند لوستر و چراغ روشنایی، باید از قطع کامل برق مطمئن بود، تا از حوادث ناشی از برق گرفتگی، جلوگیری شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان، تاکید کرد: پیش از نظافت هر نوع وسیلهٔ برقی، بهتر است برق آن را قطع نموده و سپس نسبت به پاکسازی آن اقدام شود.

وی، به شهروندان توصیه کرد: در زمان جابه جایی لوازم خانگی به خصوص اجاق گاز، احتیاط لازم را انجام دهند و تمام اتصالات مربوط به گاز، اعم از کپسول و گاز شهری را، توسط آب و صابون چک کرده تا از عدم نشتی گاز مطمئن شوند و همواره از سلامت این اتصالات، مطمئن باشند و نسبت به تعویض به موقع شیلنگ های رابط گاز فرسوده، اقدام کنند.

انتهای پیام/