پلیس راهور:

هر ساعت ۲ ایرانی در تصادف کشته می شوند

رئیس پلیس راهور با بیان این که در هر ساعت تقریباً ۲ نفر در تصادفات رانندگی کشورمان کشته و ۴۰ نفر نیز مجروح می شوند، گفت: به ازای هر جان باخته تصادفات حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود.

به گزارش صدای زرند، سردار سیدکمال هادیانفر افزود: سال گذشته نزدیک به ۱۷ هزار نفر از هموطنان مان را در راه ها و شهرها بر اثر تصادف از دست دادیم و ۳۰۰ هزار نفر نیز مجروح و مصدوم شدند.

وی خاطرنشان کرد: حدود ۳۴ درصد از تصادفات در جاده ها اتفاق می افتد اما ۷۰ درصد از جان باختگان تصادفات در جاده ها است یعنی اکثر رانندگان به رانندگی درون شهری عادت دارند و در مسیرهای طولانی که معمولاً هم در ۳۰ کیلومتری شهر مبدأ یا مقصد است به دلیل شتاب و عجله یا خستگی ناشی از سفر، تصادف می کنند.

وی در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به آمار تصادفات رانندگی در جهان اظهار کرد: تصادفات یک بحث جدی در سطح دنیاست به طوری که سالانه بیش از ۱.۵ میلیون نفر در دنیا بر اثر تصادفات رانندگی جان خود را از دست می دهند و ۵۰ میلیون نفر نیز مصدوم و مجروح می شوند.

هادیانفر افزود: شرایط و آمار جان باختگان تصادفات در کشور برای ما قابل قبول نیست؛ هرچند در سال ۸۴ ـ ۸۳ آمار جان باختگان تصادفات تقریباً ۲۷ هزار نفر بوده اما با کارهایی که انجام شده است، به لطف خدا این کاهش ۱۰هزار نفری اتفاق افتاده است.

وی اظهار کرد: در تصادفات رانندگی، علاوه بر خسارات معنوی و روحی که جبران ناپذیر است به لحاظ مادی نیز به ازای هر جان باخته تصادفات حدود ۸ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می شود به طوری که خسارات مادی ناشی از تصادفات، معادل ۷ درصد تولید ناخالص ملی می شود.

انتهای پیام/