استاندار کرمان:

روند کُند تغییر مدیران را می پذیریم

استاندار کرمان با بیان اینکه تغییر مدیران در دولت در حال انجام است و بنده به عنوان استاندار کرمان تقریباً آخرین استانداری بودم که منصوب شدم، گفت: دلایل مختلفی برای روند کُند تغییر مدیران وجود دارد و می پذیریم، اما در تغییر مدیران فقط شخص استاندار دخیل نیست و باید با وزارتخانه ها نیز هماهنگی و پیگیری شود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار افزود: بعضی از شخصیت های بانفوذ هم توقعاتی دارند اما ضمن مشورت گرفتن سعی کرده ایم بین خود و خدای خود افرادی را انتخاب کنیم که موثر باشند.

وی شامگاه ۲۵ بهمن ماه در جلسۀ شورای وحدت استان کرمان با بیان اینکه دولت اولویت خود را بر رفع مشکلات اقتصادی کشور و بهبود معیشت زندگی مردم گذاشته است، اظهار کرد: همه وظیفه داریم در سطوح مختلف جامعه به دولت برای رفع مشکلات کمک کنیم.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه دشمن تمام تلاش خود را گذاشته تا با فشار اقتصادی بر مردم و افزایش تحریم ها نظام را با چالش روبه رو کند، افزود: اقدامات دولت در حوزۀ اقتصادی اثرگذار بوده است؛ دولت از بانک مرکزی وام نگرفته و نرخ اقتصادی کشور رشد داشته است.

وی با بیان اینکه حذف ارز ترجیحی بسیار اثرگذار بوده و از رانت، فساد و قاچاق به شدت جلوگیری کرده است، گفت: انتقاد را می پذیریم و از انتقادات و پیشنهادات برای بهبود وضعیت استان بهره گیری می کنیم.

فداکار با اشاره به اینکه سفر استانی رئیس جمهور به استان کرمان برکات بسیار زیادی داشت و مصوبات خوبی گرفتیم، افزود: بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان مصوبات سفر هیئت دولت به استان کرمان بوده است که تاکنون حدود سه هزار میلیارد تومان اعتبارات سفر استانی رئیس جمهور تخصیص داده شده است.

وی با بیان اینکه از سرمایه گذاری در استان کرمان استقبال می کنیم و تمام تلاش خود را بر اتمام پروژه های نیمه تمام گذاشتیم، ادامه داد: کمبود آب مشکل جدی استان کرمان است و خوشبختانه در هفتۀ قبل با حضور وزیر نیرو پروژه های خوبی برای آبرسانی به شهرهای استان از جمله مرکز استان کلنگ زنی شد و برخی از آن ها تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه توسعۀ ظرفیت های معدنی استان به ویژه در جنوب استان کرمان در دستور کار است، گفت: نباید معادن را درگیر سیاسی کاری کرد و عزل و نصب های سیاسی را در آن دخیل کنیم.

وی با بیان اینکه معادن به توسعۀ استان کرمان کمک کردند و باز هم ما پیگیر هستیم که در قالب مسئولیت های اجتماعی مشکلات استان برطرف شود، افزود: یکی از مشکلات استان به ویژه شهر کرمان حاشیه نشینی است و طرح مفصلی برای ساماندهی حاشیه نشینی کرمان تهیه شده و در برنامه اجرا است.

وی با اشاره به اینکه بازدیدهای زیادی از وضعیت حاشیه نشینی داشتیم تا بتوانیم با شناخت کامل مشکلات را برطرف کنیم، گفت: تهیه و اجرای طرح جامع گلزار شهدای کرمان در برنامه است و باید یک طرح جامع کارشناسی شده آماده شود و نباید خیلی عجله کنیم.

انتهای پیام/