وزیر کشور:

سالانه ۶۰ هزار نفر به علت تصادفات به آمار معلولان اضافه می شود

وزیر کشور با بیان این که یک میلیون و ۸۰۰ هزار معلول در سازمان بهزیستی سابقه دارند، گفت: متأسفانه سالانه ۶۰ هزار معلول به علت تصادفات به این جمعیت اضافه می شوند که ۳۰۰۰ نفر قطع نخاع کامل هستند.

به گزارش صدای زرند، احمد وحیدی در جلسۀ ستاد هماهنگی پیگیری مناسب سازی کشور، افزود: ما در درجۀ اول باید جلوی افزایش این جمعیت معلولان را بگیریم، تصادفات و برطرف کردن مشکلات جاده ها اگرچه در موضوع معلولان نیست اما به آن کاملاً مرتبط است.

وی بیان کرد: موضوع معلولان آن قدر مهم بوده که یک قانون مستقل برای آن تدوین شده است. در یک فاصلۀ کم باید کمبودهای موجود به صورت موردی بررسی شود و ستادهای استانی و شهرستانی مکلف هستند که کاستی ها در اجرای قانون حمایت از معلولان را پیگیری کنند.

وحیدی با اشاره به اینکه برخی از خدمات کاملاً روشن است؛ گفت: این خدمات باید بلافاصله انجام شود. اگر کمبودی در اعتبارات و بودجه وجود دارد باید در این روزها که مشغول بودجه ریزی هستیم این موارد را رسیدگی کنیم.

وی با اشاره به عدم رعایت اقدامات پیشگیرانه برای تولد نوزاد معلول گفت: باید در این جلسات مسئولانی از وزارت بهداشت هم حضور داشته باشند؛ یا موضوع دیگر اجرای سریع برخی موارد همچون رایگان کردن برخی خدمات است. شاید مناسب سازی زمان بر باشد ولی رایگان کردن زمان بر نیست.

انتهای پیام/