عضو هیات مدیره موسسه کمک کرمان اعلام کرد

سرطان خون؛ شایع ترین سرطان در کودکان

دکتر زهرا فرهنمندی نیا فوق تخصص خون و آنکولوژی و عضو هیات مدیره موسسه خیریه کمک کرمان گفت: سرطان در کودکان درمان پذیر است و بیش از ۷۰ درصد بیماری در کودکان درمان می شود.

به گزارش صدای زرند، وی افزود: شایع ترین سرطان کودکان، سرطان خون بوده است که خیلی ناگهانی بروز می کند اما روند ابتلا به سرطان تغییر کرده و سرطان استخوان در اطفال از چهار سال پیش افزایش بسیاری داشته است.

وی ادامه داد: بیش تر مبتلایان به سرطان متعلق به جنوب استان کرمان هستند.

وی با بیان اینکه در سرطان اطفال خیلی پیشگیری نداریم اما مردم باید آگاهی داشته باشند که علائم را شناخته و سریع اقدام کنند، ادامه داد: دردهای استخوانی و لنگش، همچنین تب های طولانی و مکرر در کودک که قابل توجیه نیست باید مورد بررسی دقیق و کامل تر قرار بگیرند.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: بزرگ ترین مشکل موسسه خیریه کمک در کرمان، اسکان خانواده و همراهان بیمار است که گاهی، مراجعه کنندگان از شهرستان مجبور هستند دو ماه برای دریافت درمان در کرمان بمانند.

وی تاکید کرد: نیازمند همکاری خیّران و مردم برای ساخت محل اسکان هستیم.

وی ۱۸ بهمن ماه در جمع خبرنگاران در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: طول دورۀ درمان در کودکان سرطانی طولانی تر است و سه تا ۳.۵ سال دورۀ درمان خواهد بود و گاهی برخی بیماران چهار تا پنج سال درگیر بیماری هستند.

فرهمندی نیا بیان کرد: کودکان بیمار به محیط مناسب درمان نیاز دارند و می طلبد بخش مناسب و خوبی داشته باشیم. از سال ۷۷ بخش آنکولوژی کودکان در بیمارستان افضلی پور کرمان راه اندازی شد که چندان برای درمان کودکان مناسب نیست.

وی افزود: بخش جدید آنکولوژی کودکان در مرکز افضلی پور در حال احداث است و تا دو، سه ماه آینده افتتاح می شود که هم از نظر فضای فیزیکی و هم تعداد تخت بسیار مناسب است و این بخش توسط خیران ساخته و توسط دانشگاه علوم پزشکی تجهیز می شود.

وی توضیح داد: کودکان مبتلا به سرطان برای درمان، نیاز به محیط آرام و شاد و روحیه شاد و دور از استرس دارند که این موارد خیلی به درمان کمک می کند و در موسسه کمک جشن ها و مراسم شاد را با همکاری خیران برای کودکان تحت درمان برگزار می کنیم.

فرهمندی نیا سپس بیان کرد: مراجعین ما از سراسر استان و به ویژه منطقه جنوب هستند و هزینه های درمان سرطان خیلی سنگین است ضمن اینکه نیاز به همراهی خانواده، اشتغال پدر و مسائل دیگر تحت تاثیر قرار گرفته و بیماری موجب از هم پاشیدگی خانواده می شود بنابراین، کمک زیادی در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی لازم است تا درمان به موقع انجام شود و نیاز به کمک مردمی است زیرا خانواده توان پذیرش این همه مشکلات را ندارد.

عضو هیات مدیره موسسه خیریه کمک کرمان گفت: کمک های مردمی در آموزش فرزندان، اقتصاد خانواده، رفت و آمد و سایر زمینه ها به خانواده ای که با بیماری سرطان مواجه است، خیلی اهمیت دارد و اگر مردم همراهی نکنند، هرگز موفق به انجام فعالیت ها نیستیم.

انتهای پیام/