صدور هشدار سطح زرد از سوی هواشناسی استان؛

سه شنبه و چهارشنبه کرمان طوفانی می شود

بنا به پیش بینی هواشناسی، وزش باد شدید و نسبتا شدید از امروز ۱۷ بهمن ماه در استان کرمان آغاز شده اما شدت آن در روزهای سه شنبه و چهارشنبه بیش تر است.

به گزارش صدای زرند، با توجه به این شرایط، هواشناسی استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرده و خودداری از ترددهای غیرضروری، خودداری از پارک خودروها در کنار درختان و انجام کار در ارتفاع، توقف فعالیت های کویر نوردی و محافظت از گلخانه ها را توصیه کرده است.

رئیس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان در این باره گفت: طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد نسبتا شدید تا شدید، خیزش گرد و خاک، احتمال وقوع طوفان شن و کاهش کیفیت هوا پدیدۀ غالب جوی در اکثر مناطق استان پیش بینی می شود.

حمیده حبیبی افزود: شدت وزش باد در شرق، شمال و شمال غرب استان بیش تر خواهد بود.

وی همچنین از ورود سامانۀ بارشی به استان کرمان خبر داد و اظهار کرد: این سامانه نسبت به سامانه های قبلی ضعیف تر است و بارش باران در روز سه شنبه هفته جاری در اکثر نقاط استان دور از انتظار نیست اما بارش باران در روز چهارشنبه در مناطق جنوب غربی استان خواهد بود.

حبیبی بیان کرد: دمای هوا در استان کرمان تا روز پنجشنبه هفتۀ جاری افزایشی است اما از جمعه دمای هوا مقداری کاهش پیدا می کند و از شنبه مجددا دما افزایشی می شود.

برپایۀ این خبر، اداره کل هواشناسی استان کرمان هشدار سطح زرد صادر کرده است.

این اطلاعیه دربارۀ خیزش گرد و خاک و کاهش شدید دید و کاهش کیفیت هوا، اختلال در حمل و نقل، احتمال سقوط اجسام از ارتفاع و شکستن درختان، سقوط تابلوها و بنرهای تبلیغاتی، احتمال خسارت به گلخانه ها و … هشدار داده است.

هواشناسی استان کرمان به خودداری از ترددهای غیر ضروری، خودداری از پارک خودروها در کنار درختان و انجام کار در ارتفاع، توقف فعالیت های کویر نوردی و محافظت از گلخانه ها توصیه کرده است.

انتهای پیام/