استاندار کرمان در جمع خبرنگاران:

تمام حساب های بانکی شرکت های بزرگ به استان منتقل شد / روزانه یک میلیون لیتر سوخت استان قاچاق می‌شود

استاندار کرمان در جمع خبرنگاران گفت: بیش از یک هزار پروژه با اعتبار بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان در دهه فجر در استان کرمان افتتاح می شود.

به گزارش صدای زرند، “محمد مهدی فداکار” در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به کلنگ زنی پروژۀ انتقال آب شرب از سد جیرفت به شهرستان های جیرفت و عنبرآباد توضیح داد: از خط ۲۰۰ میلیون متر مکعبی آب از خلیج فارس به استان های کرمان و یزد ۵۰ میلیون متر مکعب به صنایع استان کرمان اختصاص داده شده و از خط دوم آبرسانی همین پروژه نیز مجدد ۱۰۰ میلیون متر مکعب برای آبرسانی به کرمان است.

وی با تاکید بر اینکه برای توسعۀ استان به آب نیاز داریم، افزود: براساس پیگیری های انجام شده مشکل تامین آب بخش صنعت و شرب حل می شود. همچنین پروژۀ آبرسانی به چهار شهر شرقی استان تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

وی عصر چهارشنبه ۱۲ بهمن ماه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر بیان کرد: تالار مرکزی کرمان که یک ظرفیت بسیار خوبی برای استان است، پس از چند سال با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

وی با اشاره به اینکه دو نیروگاه در سطح استان آماده افتتاح است، خاطرنشان کرد: در حوزۀ آموزش و پرورش حدود ۴۰۰ کلاس در استان افتتاح می شود. همچنین در حوزۀ گازرسانی سال آینده از میانگین کشوری فراتر خواهیم رفت.

وی در مورد سوخت و قاچاق آن اظهار کرد: قاچاق یک معضل شده است، مصرف سوخت استان نسبت به سال گذشته حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر افزایش پیدا کرده و از طرف دیگر روزانه یک میلیون لیتر در استان قاچاق می شود.

فداکار با بیان اینکه سهمیۀ گاز در جنوب کرمان دو هزار تن بوده است و الان بیش از سه هزار تن این سهمیه افزایش پیدا کرده است، گفت: اما این سهمیه جوابگو نیست زیرا بیش تر این سیلندرهای گاز به خانه ها و گلخانه هایی می رود که گازکشی نکرده اند.

استاندار کرمان همچنین بیان کرد: تمام حساب های بانکی شرکت های بزرگ به استان منتقل شده است.

وی در پاسخ به پرسشی درباره جابه جایی مدیران گفت: جابه جایی مدیران را قبلا توضیح دادم که پیش از این عده ای جابه جا شدند و این روند ادامه خواهد داشت اما جابه جایی منوط به شخص نیست و بنای سیاست کاری در برخی پست های حرفه ای و غیرسیاسی نداریم.

انتهای پیام/