/لایحه بودجه ۱۴۰۲/

حداقل حقوق بازنشستگان، شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان

بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۲ حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و سایر صندوق های بازنشستگی افزایش ۲۰ درصدی نسبت به امسال خواهد داشت وحداقل دریافتی این بخش شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تعیین شده است.

به گزارش صدای زرند، بند دو تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه ۱۴۰۲ آمده است که حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی کشوری و لشکری و سایر صندوق های بازنشستگی وابسته به دستگاه های اجرایی به میزان متوسط ۲۰ درصد افزایش می یابد؛ به نحوی که پس از اعمال این افزایش، حکم حقوق بازنشستگان، وظیفه بگیران و مشترکان صندوق های بازنشستگی مذکور متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، از ۶۳ میلیون ریال کمتر نباشد.

بند سوم تبصره ۱۲ ماده واحده لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ به حق عائله مندی و اولاد اشاره کرده است که به ترتیب ۵۰ و ۱۰۰ درصد افزایش خواهد داشت. بر این اساس در اجرای ماده (۱۶) قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، امتیاز کمک هزینه عائله مندی و حق اولاد، موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مدیریت خدمات کشوری شاغلین و بازنشستگان به ترتیب ۲۲۸۰ و ۱۰۵۰ و معادل ریالی امتیاز مذکور برای کارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان دولت تعیین می گردد.

انتهای پیام/