به بهانه شب یلدا؛

حرفهای میوه های یلدایی

سفره شب یلدا چیده شده بود و ما منتظر مهمانها بودیم. در این فاصله من کنار سفره نشسته بودم و به حرفهای میوه ها گوش می دادم

صدای زرند، – عباس‌هرارانی پور: انار که مهتر مجلس بود با انداختن نگاهی به پرتقال و نارنگی شروع به صحبت کرد و از میوه‌های باغی، که بر روی شاخه ها و بالای زمین قرار دارند تعریف و تمجید می کرد و اشاره ای هم به سیب کرد و زیبائیش را مثال زد، سیب با این حرف انار از خجالت سرخ شد و سرش را پایین انداخت.

هندوانه لب به سخن گشود و از خوشمزه گی میوه های جالیزی حرف زد و گفت من و خیار همیشه روی خاکیم و به قول آدمها، خاکی باشیم بهتره! لذت دیدن یک مزرعه جالیزی کمتر از لذت دیدن یک باغ میوه نیست سپس با اشاره به هویج و شلغم گفت این دو تا بدبخت که همیشه زیر زمین زندگی می کنند و مزین چشم موشهای کورند و شکم بزرگش را دردست گرفت و زد زیر خنده. همه خندیدند حتی موز هم که خارجی بود و حرفهایشان را نمی فهمید با بقیه می خندید!

شلغم که داناتر بود چشمکی به هویج زد و رو به بقیه گفت مهم نیست زیرخاک زندگی کنی یا روی خاک یا بالای خاک مهم این است که ارزشمند باشی، از فردا که زمستان شروع می شود خواهی دید که چگونه زینت چشم آدمیان خواهم بود!

هر کس در هر موقعیتی که هست ارزشمند و قابل احترام است هر چند کار و محل زندگی متفاوت باشد.

یلدا بر همه شما همشهریان عزیز مبارک

انتهای پیام/