سرپرست معاونت برنامه ریزی استانداری با اشاره به ایام سالگرد سپهبد سلیمانی؛

روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر زائر به کرمان می آیند

سرپرست معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع استانداری کرمان گفت: هشتم تا ۱۸ دی ماه سومین سالگرد سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در کرمان برگزار می شود.

به گزارش صدای زرند، علی بیگ زاده افزود: کرمان در این ایام روزانه ۲۰ تا ۳۰ هزار نفر زائر خواهد داشت.

وی ادامه داد: ۱۳ هزار نفر از این زائران را در مساجد و تکایا اسکان می دهیم و در این راستا ۵۰۰ تخت در دستگاه های اجرایی پیش بینی شده که این آمار باید به ۱۰۰۰ نفر برسد.

وی اظهار کرد: ۱۶ هتل و پنج هتل آپارتمان با جمعیت بیش از ۱۰۰۰ نفر در استان کرمان وجود دارد که باید ظرفیت اسکان آن را به ۳۰ هزار نفر برسانیم.

وی همچنین گفت: دانشگاه ها و مدارس آمادگی داشته باشند که در این ایام در صورت نیاز کلاس ها را غیر حضوری برگزار کنند تا زائران را اسکان دهیم و در این زمان هیچ همایش و دورۀ آموزشی برگزار نشود.

وی ۲۶ آذرماه در جلسۀ شورای برنامه ریزی استان در ادامۀ این اظهارات گفت: یک هزار نفر – ساعت جلسه برای بسیج تمام ظرفیت ها به منظور پذیرایی از زائران داشتیم.

وی بیان کرد: باید سالن های ورزشی را نیز به ظرفیت ها اضافه کنیم.

بیگ زاده افزود: امکانات دستگاه های اجرایی در اختیار زائران سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گیرد و هیچ زائری نباید بدون اسکان بماند.

وی اظهار کرد: به دستگاه ها اعلام کردیم تا پایان آذرماه سال جاری تمامی مکان های اسکان از جمله مامور و مهمانسرا و هر مکان قابل اسکان را تعمیر و تجهیز کنید و در این زمینه هیچ مکانی نباید باقی بماند.

وی گفت: وضعیت اسکان زائران سردار دل ها به گونه ای است که از کشور اعلام کردند که نباید اتفاقات اسکان زائران همچون جریان اربعین حسینی در عراق و ایران تکرار شود و با بی برنامگی باشد. / الف

انتهای پیام/