معاون بنیاد مسکن اعلام کرد

هر مترمربع مسکن ملی فعلا ۷ تا ۸ میلیون تومان

معاون مسکن شهری بنیاد مسکن گفت: در حال حاضر هزینۀ ساخت هر مترمربع از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن در بلوک های چهار و پنج طبقه هفت تا هشت میلیون تومان است اما برای بلوک های بالای ۱۰ طبقه، کمتر از ۱۰ میلیون تومان نخواهد بود.

به گزارش صدای زرند، حمیدرضا سهرابی دربارۀ آخرین روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کمتر از ۱۰۰ هزار نفر اظهار کرد: در یک قالب، پروژه ها به صورت گروه ساخت است. زمینی که وزارت راه و شهرسازی به ما معرفی می کند تفکیک می کنیم و خدمات زیربنایی و آماده سازی را بر روی آن انجام می دهیم.

وی افزود: سپس متقاضیان را قرعه کشی و در گروه های سه تا چهار نفره قرار می دهیم. در مواردی نیز خانه های تک واحدی یا دو طبقه به مردم واگذار و شروع به ساخت می کنیم. در موضوع تهیه پروانه و نظارت هم در کنار مردم هستیم. این موارد شامل گروه ساخت است که نزدیک ۴۰ هزار نفر را شامل می شود.

وی ۲۷ آذرماه در ادامۀ این توضیحات خود بیان کرد: در قالبی دیگر احداث بیش از ۵۰ هزار واحد به صورت امانی یعنی پیمان دستمزد را در دستور کار داریم. بدین صورت که ما پیمانکار می گیریم و مصالح و خدمات را تامین می کنیم تا قیمت ساخت ارزان تر تمام شود و تورم کمتری به آن بخورد.

به گفتۀ سهرابی، مجموع تعهد بنیاد مسکن در طرح نهضت ملی مسکن سالیانه ۴۰۰ هزار واحد بوده که تا کنون حدود ۳۰۰ هزار واحد شروع شده است.

در بخش شهری تا کنون برای ۱۲۰ هزار واحد پروژه تعریف شده و در بخش روستایی نیز ۲۰۰ هزار فقره تسهیلات پرداخت می شود.

سهرابی، میانگین پیشرفت طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای کوچک و روستاها را ۲۲ درصد دانست.

وی اظهار کرد: طبیعتا آغاز به کار طرح های جدید، متوسط پیشرفت پروژه را دچار کاهش درصد می کند. اما در حال حاضر بیش از ۷۲ هزار واحد از مرحلۀ فونداسیون عبور کرده است. بیش از ۳۰۰۰ واحد در حین نازک کاری و نزدیک ۲۰۰ واحد افتتاح و به مردم واگذار شده است.

وی ادامه داد: ۳۰۰۰ واحدی که در مراحل پایانی قرار دارد فروردین ۱۴۰۲ همزمان با سالروز تشکیل حساب صد امام (ره) افتتاح می شود.

انتهای پیام/