به گزارش صدای زرند، پنجشنبه هفته گذشته، گروه خودروسازی سایپا طرح پیش فروش چهار محصول خود را در قالب طرح های ویژه متقاضیان عادی و طرح حمایت از قانون جوانی جمعیت آغاز کرده است. مبلغ پیش پرداخت وانت ۱۵۱ که تا طرح ویژه آبان ماه با پیش پرداخت ۸۰ میلیون و ۳۷۲ هزار تومان عرضه شده بود، در این مرحله مبلغ علی الحساب ۸۴ میلیون و ۹۳۵ هزار و ۵۰۰ در نظر گرفته شده است.
حال این گروه خودروسازی از صبح امروز (شنبه ۱۹ آذرماه)، طرح فروش فوق العاده دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک و سایپا ۱۵۱ se با موتور m۱۳ را با قیمت قطعی و موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه آغاز کرده است.
نکته مهم و قابل توجه این است که (علاوه بر افزایش مبلغ پیش پرداخت وانت ۱۵۱ در طرح پیش فروش اخیر) قیمت قطعی این محصول و قیمت کوییک پلاس اتوماتیک در طرح جاری با افزایش قیمت مواجه شده است.
در طرح ویژه آبان ماه که این دو محصول هریک عرضه شده بودند، وانت ۱۵۱ با قیمت ۱۶۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک با قیمت ۲۷۸ میلیون و ۴۰ هزار تومان عرضه شده بودند؛ حال در طرح فروش فوق العاده که از امروز آغاز شده، این دو محصول به ترتیب با قیمت های ۱۶۹ میلیون و ۸۷۱ هزار تومان (وانت ۱۵۱) و ۲۸۷ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان (کوییک پلاس اتوماتیک) عرضه شده اند.
بدین ترتیب نسبت به آخرین باری که این محصول فروخته شده اند، وانت سایپا ۹ میلیون و ۲۲۶ هزار تومان و کوییک پلاس اتوماتیک ۱۰ میلیون و ۲۳ هزار تومان افزایش قیمت داشته است.
با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۱، مجوزی رسمی برای محصولات خودروسازان صادر نشده، ایسنا، صحت اخذ مجوز افزایش قیمت را از گروه سایپا، پیگیری کرد و سایپا نیز در این رابطه، پاسخ داد:
– در مورد وانت ۱۵۱، قیمت های مصوب و اخذ مجوز برای تغییر قیمت ها، تنها مشمول خودروهای سواری است و برای وانت ها الزامی وجود ندارد.
– در رابطه با افزایش قیمت کوییک پلاس اتوماتیک نیز، این گروه خودروسازی مجوز افزایش قیمت برخی محصولات خود را اخذ کرده است.
نکته مهم دیگر نیز این است که همانند دو طرح قبلی (فروش فوق العاده ۱۲ آذر ماه و پیش فروش ۱۷ آذرماه)، در این طرحی که از امروز اجرا شده، اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده اجرا نمی شود.
این در حالیست که پس از حذف سامانه یکپارچه تخصیص خودروها، وزارت صمت تاکید کرد: سامانه یکپارچه موضوعیت آغاز فعالیت خود را از دست داد اما رعایت الزامات قانونی مصوب همچون تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید به طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و تخصیص ۱۰ درصد ظرفیت تولید به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده توسط این شرکت های خودروساز بر قوت خود باقی خواهند ماند؛ اما در این سه طرح سایپا طرح جایگزین خودروهای فرسوده دیده نشد!
سایپا در این رابطه پاسخ داد: الزام اجرای طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، مختص فروش خودروهایی است که هنوز در قالب فرایند قرعه کشی عرضه می شوند؛ بنابراین با توجه به اینکه محصولات گروه خودروسازی بصورت کامل از فرآیند قرعه کشی خارج شده است؛ الزام به اختصاص ۱۰ درصد ظرفیت فروش به طرح جایگزینی خودروهای فرسوده وجود ندارد.
همانطور که اشاره شد حال، گروه خودروسازی سایپا فروش فوق العاده دو محصول کوییک پلاس اتوماتیک و با گیربکس معمولی و کوییک r با گیربکس معمولی در رنگ سفید را با موعد تحویل حداکثر ۹۰ روزه (خارج از فرآیند قرعه کشی) آغاز کرده است.
مهلت ثبت نام برای متقاضیان عادی تا تکمیل ظرفیت محصولات و برای طرح مربوط به پیش ثبت نام طرح قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (طرح ویژه مادران دارای دو فرزند) سه روز در نظر گرفته شده است.
متقاضیان می توانند از ساعت ۱۱ صبح امروز (شنبه) با مراجعه به سایت فروش گروه خودروسازی سایپا به نشانی اینترنتی saipa.iranecar.com نسبت به ثبت نام اقدام کنند.
گفتنی است که در طرح ویژه مادران، پیش ثبت نام صورت می گیرد و پس از تایید مادران حائز شرایط امکان ثبت نام (مادران دارای حداقل دو فرزند که فرزند دوم به بعد آن ها از تاریخ ۱۹ آبان ماه ۱۴۰۰ به بعد به دنیا آمده باشد)، امکان ثبت نام نهایی فراهم و واریز وجه مسیر خواهد شد.
در طرح ویژه مادران، محدودیت هایی نظیر داشتن گواهی نامه معتبر، عدم پلاک انتظامی فعال، هر کدملی یک دستگاه، عدم خرید ۴۸ ماهه گذشته اجرایی و لحاظ نخواهد شد؛ اما در طرح ویژه متقاضیان عادی، شرط عدم پلاک انتظامی فعال، حداقل سن ۱۸ سال و ارائه گواهی نامه معتبر، محدودیت صدور فاکتور ۱۸ ماهه و شماره تلفن به نام فرد متقاضی وجود خواهد شد.
انتهای پیام/
در میان یک میلیون و اندی محوطه و تپه باستانی سوراخ سوراخ شده، غارهای تاریخی و باستانی مظلوم واقع شدهاند، اطلاعات ارزشمند این غارها درحالی توسط سوداگران گنج و حفاران غیرمجاز برای همیشه از بین برده میشود که در این غارها هیچگاه گنج و دفینه نبودهاست. براساس گفته دیرین انسانشناسان، بشر زمانی در غارها سکونت میکرد که هنوز به فلز و آهن دست پیدا نکرده بود. بنابراین با حفاری غیرمجاز تنها اطلاعات تاریخی نابود میشود که میتوانست تاریکترین دوره زیست انسان را آشکار کند.
مدیرکل راه آهن کرمان با بیان اینکه طی ۱۰ سال از سال ۱۳۹۰ تا سال ۱۴۰۰ حدود ۶۶ کیلومتر از خط ریلی بافق – کرمان بازسازی شد گفت: از شهریور سال گذشته تا کنون ۵۱ کیلومتر از این مسیر را بازسازی کردیم و تا هفته آینده ۲ کیلومتر دیگر نیز (تا ایستگاه گل زرد) کامل می شود.
شماری از نانوایان کرمان روز شنبه در مقابل استانداری حضور یافتند و درخواست افزایش قیمت نان را داشتند؛ موضوعی که مدیرکل غله استان نیز بر آن تاکید و اذعان دارد که باید افزایش یابد تا نانوایی ها باتوجه به افزایش هزینه هایشان به سمت تخلف در این حوزه نروند.
دکتر حسنرضا حیدری مدیرعامل شرکت «راهبر فرایند آریا» با حضور در فرمانداری با سیدرضا حسینی نژاد فرماندار دیدار و گفتوگو نمود.
ارسال دیدگاه
قوانین ارسال نظر