امام جمعه زرند

سبک زندگی فاطمی الگوی جامع زندگی

حجةالاسلام والمسلمین شجاعی در خطبه های این هفته نماز جمعه ضمن بر شمردن فضائل حضرت زهرا سلام الله علیها و عرض تسلیت شهادت بانوی دو عالم، بیان داشت: با سبک زندگی فاطمی در تمامی زمینه ها می توانیم تاثیر مثبتی در جامعه داشته باشیم

به گزارش صدای زرند، وی در ادامه بیان داشت: سبک زندگی فاطمی الگوی جامع ای در تمامی زمینه های زندگی از جمله تربیت فرزند و ترویج فرهنگ عفاف و حجاب است.

وی افزود: زندگی حضرت فاطمه سلام الله علیها سرشار از نکات ناب است که در عین عینیت بخشیدن به شعار عفاف و حجاب بهترین الگو برای بروز و ظهور زن مسلمان در عرصه اجتماع است.

حجت الاسلام شجاعی افزود: مسئله دومی که در سبک زندگی فاطمی نمایان می شود توجه به جایگاه زن در مبارزات سیاسی است.

پس از رحلت حضرت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و ظلم عظیمی که در حق امیر مومنان صورت گرفت نقش مبارزات حضرت زهرا سلام الله علیها به صورت های مختلف انجام گرفت

وی در ادامه تاکید کرد: حماسه حضرت زهرا سلام الله علیها بصیرت و جهاد تبیینی بود که ایشان انجام میدادند و بارزترین رفتار های سیاسی حضرت ایراد خطبه در غصب فدک بود.

خطیب نماز جمعه گفت: لذا این فرصتی که در اختیار داریم فرصت ویژه ای است برای نقل حماسه حضرت‌ فاطمه زهرا (س) در دفاع از ولی خدا و امام جامعه و بیان سرگذشت مظلومیت ایشان است و نمونه‌های بارز مظلومیت حضرت زهرا (س) تشییع جنازه مظلومانه آن حضرت است.

وی با اشاره به حرمت شکنی که در این ایام اتفاق افتاد، گفت: برگزاری دو جشن عروسی در تالار های شهرستان اتفاقی بود که مردم مومن زرند را آزرده خاطر کرد و این مورد شایسته این شهرستان نبود.

حجه الاسلام شجاعی با اظهار تاسف از این اتفاق گفت: طبق صحبتی که با دادستان شهرستان داشتیم به شدت پیگیر هستند که عاملانی که این اتفاق را رقم زدن شناخته شوند و برخورد قاطع صورت گیرد

وی اظهار کرد: در همین جا لازم میدانم تذکر بدهم به کسانی که تالار دارند دقت داشته باشید که در ایام شهادت معصومین علیهم‌السلام از برگزاری جشن ها خودداری شود.

خطیب نماز جمعه گفت: یک عده ای هم عجیب است که این روزها مدعی شنیده نشدن صدای مردم شده اند وقتی نگاه میکنیم موضع‌گیری‌های این ها را دچار شگفتی میشویم افرادی که خودشان سال های سال در منصب دولت و وکالت بودند امروز با یک نگاه حزبی و جناحی سعی میکنند تخریب کنند حرکتهای سازنده ای که در طول یک سال اندی که از عمر این دولت می گذر،و هم صدا شدن آنها با رسانه های از قبیل اینترنشنال

وی در آخر بیان کرد: این عده که خروش مردم از ۱۳ آبان و در تشییع شهدای اغتشاشات صدای مردم نمی دانند اما صدای عده اراذل و اوباش را صدای مردم می خوانند بداند که با موضع گیری های غلط چگونه آب به آسیاب دشمن می‌ریزند.

انتهای پیام/