امام جمعه رفسنجان:

رفسنجان از وجود این همه اتباع خارجی خسته است

امام جمعه رفسنجان در جلسه شورای اداری گفت: صرف اینکه اردوگاه اتباع جابه جا شود کفایت نمی کند چون دوباره برای رفت و آمد با همین مردم هستند. باید فکر اساسی برای این خطر جدی در شهرستان شود.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام اصغر عسکری پنج شنبه در جلسه شورای اداری شهرستان با ذکر این مطلب که رفسنجان نیازمند تحول اساسی به ویژه در مسأله کشاورزی است، اظهار کرد: حدود ۴۰ هزار خانوار از محل پسته و کشاورزی امرار معاش می کنند و با توجه به آسیب جدی که به مسأله آب وارد شده، مسؤولان برنامه ارائه دهند که یک تحول در بحث کشاورزی ایجاد شود که کشاورزان با همین میزان آب و زمین بتوانند بهره وری را بالا ببرند.

امام جمعه رفسنجان تصریح کرد: استمهال وام های کشاورزی و همچنین پرداخت وام مطالبه جدی و بحق کشاورزان است که ضرورت دارد به آن توجه شود.

عسکری توجه به ساماندهی اتباع خارجی به ویژه افاغنه را یک مطالبه مردمی دانست که مردم خطر این قضیه را دائما متذکر می شوند و ادامه داد: حدود هفت هزار نفر دانش آموز اتباع داریم که در مدارس با دانش آموزان ایرانی درس می خوانند و دارای تأثیرات فرهنگی و اعتقادی هستند!

وی خاطرنشان کرد: صرف اینکه مهمانشهر جابه جا شود و اتباع از اینجا بروند کفایت نمی کند چون بازهم برای آمد و رفت با همین مردم هستند و یک سری خطرات جدی دارند.

امام جمعه رفسنجان یادآور شد: نامه به تهران زدیم و این موضوع را متذکر شدیم و می طلبد استاندار این قضیه را حل کند چراکه رفسنجان ظرفیت و تحمل این حجم از اتباع خارجی را ندارد.

انتهای پیام/