بیکاری ۳۰۰ جوان زرندی در اثر عدم اجرای قانون

چندین نفر از جوانان زرندی در تماس‌هایی با صدای زرند از بیکار شدن خود و همکارانشان خبر داده‌اند و از این رسانه خواستند تا پیگیر دغدغه‌ی آن‌ها باشد.

به دنبال پیگیری پایگاه اطلاع‌رسانی صدای زرند معلوم شد عدم اجرای عملیات ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب زرند در مجاور یکی از روستاها و نامشخص بودن تغییرات احتمالی در نقشه اجرایی، موجب تعطیل شدن کار حفاری و لوله‌گذاری شده است‌.

مدیر اجرایی پروژه فاضلاب زرند علت تعطیلی و متقابلاً بیکار شدن بیش از ۳۰۰ نفر از کارگران را حاصل تجمع و مانع کار شدن کارگران پرووژه فاضلاب می‌داند و می‌افزاید:این پروژه یک طرح ملی است و در تازه‌ترین کار، آمده‌اند اطراف محل واگذار شده به پروژه فاضلاب را گودبرداری کرده‌اند؛ زمینی که حالا مالکش شرکت آب و فاضلاب استان کرمان است!

علیرضا خسروی خاطرنشان می‌کند، حتی در شورای تامین شهرستان رای به اجرای تصفیه‌خانه داده‌اند و تمام تدابیر لازم برای ساخت سازه‌ای استاندارد که فاقد هرگونه خطر محیط زیستی باشد اندیشیده شده است و زمین محل اجرای آن هم چون وقف بوده، قانونی از طرف اوقاف به شرکت آب و فاضلاب استان کرمان واگذار شده است و هیچ مشکل قانونی برای اجرای آن وجود ندارد.

دهیار روستای نعیم آباد در پاسخ صدای زرند در مورد علت مخالفت با این تصفیه خانه می‌گوید: قبلاً مخالفت‌های زیادی بود ولی با دادن تضمین کتبی از طرف شرکت اب و فاضلاب استان کرمان و روشنگری‌هایی که از طرف مسئولان و متخصصان این حوزه انجام شد مردم و دهیاری مشکلی با ساخت این تصفیه‌خانه ندارند و تنها چند نفر که در مجاورت این سازه زمین کشاورزی دارند با آن مخالف هستند و نوع برخورد آن‌ها با این پروژه در چارچوب قانون و مقررات نیست!

ناصر صادقی در جواب به این پرسش که چرا این چند نفر عَلَم مخالفت با این پروژه ملی را برداشته‌اند؟ بیان‌داشت: ظاهراً دغدغه زیست محیطی دارند اما باطناً گاهی می‌شنویم ‌که شاید آن‌ها فهمیده‌اند دیگر پسته و باغداری درآمدی ندارد و می‌خواهند با این روش شرکت آب و فاضلاب را وادار کنند تا زمین‌های آن‌ها را بخرد!

از شواهد و قرائن چنین برداشت می‌شود که عدم اجرای قانون و مقرارت حاکم توسط مجریان قانون، نتیجه‌اش بیکار شدن بیش از ۳۰۰ جوان زرندی بوده است. پروژه‌ای که ظاهرا با “خود رایی” چند نفر فعلا زمین گیر شده است.

امیدواریم مسئولین هرچه زودتر به صورت قاطع در جهت حل این مشکل ورود کنند تا شاهد بازگشت به کار این ۳۰۰ نفر باشیم و این پروژه از بلاتکلیفی خارج شود.

انتهای پیام/