مدیر آموزش و پرورش زرند:

برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس شهرستان زرند نداریم/ گزارشی از وضعیت حاد آنفلوآنزا در مدارس اعلام نشده است

مدیر آموزش و پرورش زرند با بیان اینکه برنامه‌ای برای تعطیلی مدارس این شهرستان نداریم، گفت: آنفلوآنزا کنترل می‌شود بنابراین برنامه‌ای هم برای تعطیل مدارس نیست.

به گزارش صدای زرند، “عبدالوحید جعفری” رئیس آموزش پروش شهرستان زرند در گفتگو با خبرنگار صدای زرند با استناد به سخنان دکتر تهامی نیا متخصص بیماری‌های عفونی بیمارستان سینا گفت: اوج بیماری آنفولانزا در زرند اوایل مهرماه بوده است و زرند برخلاف دیگر شهرهای استان کرمان پیک این بیماری را پشت سرگذاشته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیماری‌های تنفسی نظیر آنفلوآنزا و سرماخوردگی شیوع داشته هرچند خوشبختانه درگیر بیماری کرونا نیستیم و واکسیناسیون باعث شده دغدغه‌ها کمتر شود، گفت: این روزها تعطیلی مدارس را نخواهیم داشت و آموزش‌ها به صورت حضوری دنبال خواهد شد.

وی در پاسخ به این سئوال که در حال حاضر چند درصد دانش‌آموزان مدارس درگیر این بیماری هستند، گفت: خوشبختانه مشکل خاصی در مدارس زرند وجود ندارد و در مدارس بالای ۴۰۰ نفر ما روزانه ۱۰ الی ۱۵ نفر دانش‌آموز غایب داریم.

جعفری با اشاره به اینکه خانواده‌ها اگر فرزندانشان علایمی از بیماری دارند می‌توانند بدون دغدغه و با هماهنگی مدیر مدرسه چند روز را از مدرسه مرخصی بگیرند و سختگیری وجود ندارد که دانش‌آموز مبتلا در مدارسه حاضر شود، خواستار توجه به این موضوع شد.

استفاده از ماسک در مدارس اجباری است

وی با بیان اینکه در حال حاضر هیچ مدرسه‌ای در شهرستان زرند تعطیل نیست و با روند موجود طی ۱۰ روز اخیر خیلی از دانش‌آموزانی که مبتلا شدند در منزل استراحت کرده و بعد از دوره درمان به مدارس برگشتند، افزود: آموزش‌ها همچنان ارائه می‌شود و طبق آخرین دستورالعمل وزارت بهداشت استفاده از ماسک در مدارس اجباری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان زرند با تاکید بر اینکه اولیا دانش آموزان هرگونه اخبار موثق در خصوص تعطیلی مدارس و … را فقط از طریق رسانه های معتبر و رسمی دریافت نمایند.

انتهای پیام/