موج آنفلوآنزا در زرند

رئیس شبکه بهداشت زرند از شیوع گسترده آنفلوآنزا در زرند خبر داد و افزایش بیماران مبتلا به این ویروس را نگران‌کننده اعلام کرد.

به گزارش صدای زرند، دکتر گلنوش محمدی با اشاره به علائم مربوط به این بیماری بیان‌داشت: با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس ما شاهد افزایش تعداد بیماران بوده‌ایم به گونه‌ای که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به دلیل این بیماری به دو بیمارستان اصلی شهر زرند مراجعه می‌کنند و آمار افراد بستری نیز بسیار افزایش داشته است.

وی از درگیر شدن شدید کودکان و اطفال به این بیماری گفت و از مردم درخواست کرد به مدرسه رفتن کودکان خود دقت کافی داشته باشند و آموزش‌های لازم به بچه‌ها در منازل داده شود.

محمدی زدن ماسک، شستشوی دست‌ها، استفاده از لیوان و وسایل شخصی و عدم استفاده از تنقلات و اغذیه به صورت مشترک توسط دانش‌آموزان را بسیار مهم خواند و از مسئولین بهداشت مدارس تقاضا کرد که نظارت جدی بر این موارد وجود داشته باشد.

او از خانواده‌های زرندی خواست که اگر علائم آنفلوآنزا را در کودکان خود مشاهده کردند حداقل به مدت ۷۲ ساعت از رفتن کودک به مدرسه خودداری کنند و گواهی لازم در این رابطه به دانش‌آموزان داده خواهد شد. مسئولین مدارس نیز اگر کودکی علائم بیماری را داشت از پذیرش و ورود او به مدرسه جلوگیری نمایند.

دکتر محمدی با اشاره به کمبود داروهای مرتبط به این بیماری در روزهای اخیر، بیان داشت: این کمبودها سراسری است و هرچند زرند نسبت به برخی شهرها وضعیت بهتری دارد اما ان‌شاالله وزارت بهداشت به زودی این مشکل را حل خواهد کرد.

رئیس شبکه بهداشت زرند از مردم خواست که ضمن رعایت موارد پیشگیری در صورت مشاهده علائم ابتدا در منزل با استفاده از داروهای گیاهی نسبت به درمان اقدام نمایند و در صورت بدتر شدن حالشان و عدم بهبودی به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

photo 2022 10 22 20 47 06

انتهای پیام/