یادداشتی پیرامون اشراف اطلاعاتی ‌ارکان امنیتی زرند

تقویت حِسِ امنیت در زرند

وقوع دو قتل در چند هفته ی اخیر اگر چه نگرانی هایی در سطح جامعه ایجاد کرده بود، اما دستگیری قاتلان در کوتاهترین زمان ممکن توانسته جامعه را از منظر حِسِ امنیت ارتقا بخشد.

صدای زرند – آگاهان اجتماعی به خوبی می‌دانند که ارتقای حس امنیت تا چه اندازه مهم است و هر زمان این حِسِ روحی روانی در هر منطقه ای افزایش یابد باعث آسودگی خاطر و پایداری فعالیت‌های مختلف اجتماعی خواهد شد.

درست چند روز پس از ماجرای درگیری دو نفر، که طی آن یک شهروند بی ارتباط به نزاع به قتل رسید قاتل و همدستش دستگیر شدند.

اهمیت این موضوع از آنجاست که گفته می‌شد قاتل فراری مسلح است و از شهرستان زرند به مقصدی نامعلوم متواری شده است که هیچ رد و نشانی هم از خود برجا نگذاشته بود و همین موارد کافی بود تا پیچیدگی های این پرونده چه از سوی دستگاه قضا و چه از سوی پلیس شهرستان بیشتر شود.

عصر سه شنبه ۲۶ مهرماه خبری روی خروجی رسانه های زرند و برخی خبرگزاری‌های کشوری رفت که طی آن از زبانِ یعقوبی، دادستان‌ عمومی و انقلاب شهرستان زرند خبر دستگیری این قاتل فراری رسانه ای شد تا “احساسِ امنیت” در جامعه بیش از پیش تقویت شود و علاوه بر اینکه این امر می تواند اعتماد اجتماعی را نیز افزایش دهد قطعا امتیاز مثبتی در کارنامه ی دستگاه قضا و پلیس و سربازان گمنام امام زمان خواهد بود.

سرعت در شناسایی مجرمان در کوتاهترین زمان ممکن قطعا باعث رضایت شهروندان خواهد بود و از سوئی دیگر هشداری قاطع به مجرمان یا افراد دیگری که به فکر انجام هر نوع عمل مجرمانه هستند می باشد چرا که پلیس زرند نشان داد از اشراف اطلاعاتی بالایی برخوردار است و برای استمرار نظم عمومی جامعه بنای مماشات ندارد.

چند روز قبل هم دکتر فرحبخش رئیس دادگستری زرند در نشست شورای فرهنگ عمومی گفته بود که بدلیل حساسیتی که روی برهم خوردن نظم اجتماعی و شرایط روحی روانی شهروندان دارد لحظه به لحظه پیگیر چنین پرونده هائی هست تا سریعتر به نتیجه برسد.

پایگاه اطلاع رسانه صدای زرند که طی مدت اخیر محلی برای ارائه ی نظرات شهروندان و بعضا منتقدان بود وظیفه و رسالت اخلاقی خود می‌داند که از تمام عوامل اطلاعاتی،انتظامی و قضائی که با فوریت نسبت به دستگیری قاتلان و سپردن این افراد به چنگال قانون همت نموده اند قدردانی نماید.

انتهای پیام/