فرماندار زرند در جلسه شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد:

دغدغه مندی فرهنگی باید در اولویت کاری مسئولین شهرستان قرار گیرد

فرماندار زرند با بیان اینکه تمامی مسئولین میتوانند بر مباحث فرهنگی اثرگذار باشند، تاکید کرد: دغدغه مندی فرهنگی باید در اولویت کاری مسئولین شهرستان قرار گیرد.

به گزارش صدای زرند به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، صبح امروز جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام مهدی شجاعی امام جمعه زرند و با حضور سیدرضا حسینی نژاد فرماندار، ابوالفضل فرحبخش رئیس دادگستری، سرهنگ پاسدار حسین امیری فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه، سرهنگ صمدالله ترابی فرمانده انتظامی، حجت الاسلام اسماعیل قلیزاده رئیس اداره تبلیغات اسلامی، رحیم سیف الدینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی دیگر از مسئولین اجرایی و فرهنگی شهرستان برگزار گردید.

سیدرضا حسینی نژاد در این جلسه با تاکید بر ضرورت برگزاری جلسات شورای فرهنگ عمومی شهرستان بصورت مستمر و منظم ماهیانه، گفت: مصوبات خروجی شورا باید توسط تمامی مسئولین امر و ذیربط تا حصول نتیجه اجرایی و پیگیری شود.

فرماندار زرند با بیان اینکه اعضای شورا بعنوان نبض فرهنگی شهرستان و دیگر مدیران اجرایی باید در خصوص مباحث فرهنگی پای کار و در وسط میدان باشند، افزود: باید دغدغه مندی فرهنگی در اولویت کاری مسئولین شهرستان قرار گیرد.

وی با اشاره به اهتمام جدی خود در خصوص بازرسی و بازدید های سرزده از سطح دانشگاه ها، مدارس و مراکز آموزشی و دیدارهای صمیمی با دانشجویان و دانش آموزان و آشنا شدن با مشکلات ایشان خصوصا در حوزه مسائل فرهنگی جوانان، تصریح کرد: در بین نوجوانان و جوانان باید با جدیت کار فرهنگی انجام گیرد.

نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان زرند ادامه داد: تا دغدغه مندی فرهنگی در بین اعضای شورا وجود نداشته باشد، خروجی مصوبات شورا در سطح جامعه هدف تاثیرگذار نخواهد بود لذا باید در این خصوص جواب گوی خون پاک شهیدان باشیم.

رئیس دادگستری شهرستان زرند نیز با اشاره به آمار نگران کننده طلاق در جامعه، مهم ترین دلایل فرهنگی آن را عدم مهارت در فرزندآوری، زندگی کردن، نحوه رفتار با همسر و مهارت و نحوه کنترل خشم در بین جوانان و زوجین عنوان کرد.

ابوالفضل فرحبخش با بیان اینکه امروز دشمنان و معاندان نظام مقدس جمهوری اسلامی، کیان و بنیان خانواده های ایرانی اسلامی را هدف قرار داده اند، گفت: نقش رسانه ها در فرهنگ سازی جامعه بی تاثیر نیست چراکه برخی تحلیل های اشتباه و یا مغرضانه بدور از سواد رسانه ای توسط برخی رسانه ها و خبرنگاران، میتواند فضای فرهنگی اسلامی شهرستان را متشنج و تهدید کند.

رئیس دستگاه قضایی شهرستان زرند در پایان با تاکید بر برخورد قهری قضایی با مخلّین امنیت و آسایش روانی جامعه، خاطرنشان کرد: نشر هرگونه شایعات و مطالب غیرواقعی غیرمنصفانه و کذب از سوی برخی رسانه ها پیگرد جدی و قانونی خواهد داشت و باید در برابر دستگاه قضایی پاسخگو باشند.

انتهای پیام/