یادداشتی پیرامون درگیری‌های رعب‌آور در زرند

توهم تگزاسی در زرند!

در ابتدا مروری بر برخی درگیری‌های رعب‌آور (مسلحانه یا منجر به قتل) که طی یک الی دو سال اخیر در زرند اتفاق افتاده است داریم، و در انتها یک توصیه به مسئولین امر تا خدایی ناکرده شرایط زرند در آینده نامناسب‌تر نشود.

به گزارش صدای زرند، بنا به اخبار منتشر شده، در مورخه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ (سه روز قبل) در اثر درگیری که آن را نزاع شخصی بین دو نفر نامیدند، جوان زرندی که به عنوان رهگذر از آن محل عبور می‌کرده، تیر می‌خورد و طبق اخبار این جوان بی‌گناه بعد از انتقال به بیمارستان و اعزام به کمان جانش را از دست می‌دهد.

حدود ۲۲ روز قبل و در اواخر شهریورماه جسد یک جوان ۲۲ ساله‌ی زرندی درحالی که جراحات شدیدی روی بدن وی وجود داشت در بیابان‌های اطراف شهر زرند پیدا می‌شود و دادستان زرند (رضا یعقوبی) انگیزه قتل مسائل شخصی اعلام می‌کند.

باری دیگر در خرداد ماه ۱۴۰۱ در درگیری مسلحانه با اسلحه شکاری در زرند، موجب مجروحیت سطحی دو عابر پیاده‌ای می‌شود؛ هر چند این درگیری قتلی در پی نداشت و دادستان وقت (دکتر اسماعیل بلوچ زاده) آن را به دلیل نزاع و خصومت شخصی دانست و از دستگیری سه نفر در این ارتباط خبر می‌دهد، اما از ادامه روند برخورد با این افراد خبری در دست نیست…

آبان ماه ۱۴۰۰ در محور زرند – کوهبنان حوالی روستای بابتنگل، جوانی با به دلیل اختلاف شخصی (مالی) با اسلحه شکاری (که ظاهرا برای تهدید و ترساندن بوده است) به طرف یک جوان دیگر تیر اندازی می‌کند و بعد از آن در یک اتفاق خودش در همان محل در برخورد با خودروی عبوری جانش را از دست می‌دهد!

اواخر شهریور ماه سال جاری نیز افرادی با سلاح سرد (قمه و تبر) با هدف نزاع با یکی از افراد بستری در بخش اورژانس بیمارستان به این محل مراجعه می‌کنند و موجب مجروحیت حداقل یکی از افراد در این بیمارستان و نیز ایجاد رعب و وحشت برای افراد حاضر در این اورژانس می‌شوند.

بهمن ماه ۱۳۹۹ موتورسوارانی با تفنگ ساچمه‌ای به یک تاکسی تلفنی در زرند تیراندازی می‌کنند که خوشبختانه این حادثه مصدومی نداشت؛ آن زمان دادستان وقت (دکتر بلوچ‌زاده) از تحقیقات در مورد این حادثه برای دستگیری عاملین و مرتکبین آن گفته بود اما خبری بیش از این و از برخورد با عاملین در دست نیست….

این بخشی از درگیری‌های رعب‌آور در سطح شهر زرند می‌باشد که اخبار آن‌ها از رسانه‌ها مختلف منتشر شده است. موضوعی که در سال‌های قبل کمتر در این شهر دیده می‌شد. بنابراین به نظر می‌رسد تعداد درگیری‌های اینچنینی در زرند با توجه به جمعیت آن رشد بالایی داشته است و این زنگ خطری برای مدیریت شهری است.

وقتی در شهر کوچکی مانند زرند اینگونه درگیری‌ها وجود دارد، قبل از هر چیز مخاطب یاد فیلم‌های وسترن می‌افتید که اکثر آن‌ها در ایالت تگزاس آمریکا تهیه شده است و ناخداگاه آدم یک مقایسه بین زرند و تگزاس می‌کند! بنابراین نیکوست دستگاه قضایی شهرستان و استان با جدیت بیشتر برخورد با اینگونه مسائل را بیش از پیش در دستور کار قرار دهد و ایضا برخورد سختی با این افراد به ویژه موارد مسلحانه داشته باشد و احکام صادر شده علیه این افراد را به اطلاع عموم برساند تا کسی در درگیری‌های شخصی هوس دست بردن به اسلحه را نکند،چرا که ظاهرا عده‌ای دچار توهم تگزاسی شده‌اند و زرند را با خشن‌ترین ایالات متحد اشتباه گرفته‌اند!

انتهای پیام/