استاندار کرمان:

کرمان در حوزۀ منابع طبیعی آسیب پذیر است

استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان در حوزۀ منابع طبیعی آسیب پذیر است، گفت: کرمان استان پهناوری است که در شمال آن بحث معدن و صنعت همیشه مطرح بوده ولی در قسمت های شرقی و جنوبی استان، تولید ریزگردها زندگی همۀ ساکنان این مناطق را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار در جلسۀ قرارگاه صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی استان با حضور رئیس سازمان امور اراضی کشور، افزود: نیاز است از محل حقوق معادن، به اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شود تا از بیابان زایی نیز جلوگیری شود.

وی بیان کرد: باید یک یا دو درصد از اعتبارات حقوق معادن برای جلوگیری از بیابان زدایی و آبخیزداری در اختیار استان قرار گیرد که امیدواریم در یک برنامۀ ۵ ساله این مشکل حل شود.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: واریزی حقوق معادن استان کرمان به کشور بیش از ۶۰ درصد است لذا معادن ظرفیت بزرگی برای استان به شمار می آیند که امیدوارم قانون بازگشت ۱۵ درصد حقوق معادن به استان هرچه سریع تر اجرایی شود.

وی گفت: استان کرمان به شدت نیازمند اجرای طرح های آبخیزداری است و متاسفانه بعضی از پهنه ها هنوز مطالعه هم نشده که این مساله یک آسیب برای استان است.

فداکار با اشاره به اینکه کرمان در معرض خشکسالی قرار دارد، بیان کرد: نیاز است از محل حقوق معادن، به اجرای طرح های آبخیزداری اختصاص داده شود تا از بیابان زایی نیز جلوگیری شود لذا دستگاه ها با استفادۀ بهینه از تجهیزاتشان به نفع استان می توانند در حل مشکلات موثر باشند.

انتهای پیام/