افزایش قیمت سیب زمینی در بازار کرمان؛

رئیس اتحادیه میوه و تره بار: سیب زمینی گران تر هم می شود

قیمت سیب زمینی در بازار کرمان افزایش یافته و رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار کرمان می گوید با آغاز بازی های جام جهانی و صادرات، قیمت باز هم افزایش خواهد یافت و به 25 هزار تومان هم می رسد.

به گزارش صدای زرند، مهدی ابراهیم پور، دلیل گرانی سیب زمینی را کمبود این محصول به دلیل خشکسالی بیان کرد و گفت: در حال حاضر سیب زمینی بازار کرمان از همدان تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به افزایش قیمت خیار، افزود: خیار هم به دلیل کمبود، افزایش قیمت داشته است.

ابراهیم پور روز شنبه ۱۹ شهریورماه بیان کرد: خشکسالی سبب شده سیب زمینی کمتر کشت شود و کمبود آن در بازار، قیمت این محصول را افزایش داده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر قیمت سیب زمینی در میدان میوه وتره بار هر کیلو ۱۵ هزار تومان است و در مغازه های سطح شهر با قیمت ۱۹ هزار تومان به فروش می رسد.

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار کرمان گفت: با آغاز بازی های جام جهانی در قطر و افزایش صادرات، قیمت سیب زمینی به کیلویی ۲۵ هزار تومان هم خواهد رسید.

وی با اشاره به افزایش قیمت خیار، بیان کرد: خیار در میدان میوه وتره بار با نرخ ۱۶ هزار تومان و در مغازه های میوه فروشی با قیمت ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

ابراهیم پور توضیح داد: به دلیل خشکسالی، خیار کمتر کشت شده و به همین دلیل قیمت آن افزایش یافته است.

وی همچنین از افزایش قیمت سبزی خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت سبزی برای مصرف کننده به ۱۷ هزار تومان رسیده است.

رئیس اتحادیه صنف میوه و تره بار کرمان با اشاره به کاهش قدرت خرید مردم، افزود: کمبود میوه در بازار نداریم اما با توجه به گرانی، مردم میوه را دانه ای می خرند.

انتهای پیام/