نماینده مردم زرند و کوهبنان در مجلس:

رفع نشدن مشکلات کارگران نتیجه‌اش کند شدن رونق تولید است

شریعتی با اشاره به اینکه مشکلات کارگران درصورت رفع نشدن باعث کندشدن رونق تولید خواهد شد، بیان کرد: شهرستان های زرند و کوهبنان با برخورداری از معادن و صنایع مختلف در زمینه مسائل کارگری مشکلات زیادی دارند که نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری است.

به گزارش صدای زرند، “عفت شریعتی” نماینده مردم زرند و کوهبنان در دیدار با مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان، اظهار داشت: شهرستان های زرند و کوهبنان با برخورداری از معادن و صنایع مختلف در زمینه مسائل کارگری مشکلات زیادی دارند که نیازمند توجه ویژه مسئولین استانی و کشوری است.

وی ادامه داد: صنایع بزرگ علاوه بر توسعه منطقه، چالش هایی داشته که از لحاظ فرهنگ باعث آسیب هایی شده است که باید با آسیب های اجتماعی و فرهنگی ایجاد شده مقابله کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مشکلات کارگران درصورت رفع نشدن باعث کندشدن رونق تولید خواهد شد، خاطرنشان کرد: شهرهای زرند و کوهبنان قطب صنعت و معدن هستند اما به خوبی فواید این صنایع و معادن به مردم نرسیده است و باعث نارضایتی مردم منطقه شده است که بحمدالله با پیگیری های دولت سیزدهم قرار است حق معادن به منطقه تعلق گیرد.

وی ادامه داد: کار معدنی با وجود سختی و آسیب های احتمالی مشمول کار سخت و زیان آور با ضریب ۲ نیست که پیگیر این مسئله هستیم و در نطق های مجلس هم به این مسئله پرداخته ایم که امیدواریم به زودی این اتفاق بزرگ که حق کارگران است به وقوع بپیوندد.

نماینده مردم زرند و کوهبنان افزود: عدالت در شرایط کاری و پرداخت حقوق های شرکت های خصوصی و دولتی و اجرای طرح طبقه بندی باید محقق شود تا کارگران عزیز و زحمت کش ما با خیالی آسوده به کار خود مشغول باشند.

“محمدرضا مصباح” مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز گفت: به زودی مسائل ومشکلات کارگری توسط کارشناسان مربوطه تهیه و به نمایندگان استان ارائه می شود تا در کمیسیون های مجلس و مجمع نمایندگان پیگیری شود.

وی ادامه داد: مشاغل خانگی یکی از راه گشاترین فعالیت های اقتصادی کنونی جامعه است که باید فرهنگ مشاغل خانگی تقویت شود. در شهرستان زرند و کوهبنان مبلغ ۴۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این مهم اختصاص یافته است و در صورت جذب قابل افزایش هست.

مصباح گفت: در حوزه تعاونی ها هم جا دارد در روستاها تعاونی های جدید احداث و سازماندهی شود تا کارگشاه بسیاری از مشکلات روستاها باشد و رونق کسب و کارها و اشتغال زایی باشد.

انتهای پیام/