معاون وزیر آموزش و پرورش:

سال تحصیلی ۱۴۰۱ دوم مهرماه آغاز می شود

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح ملی بازگشایی مدارس، روز شنبه دوم مهرماه برگزار می شود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی کاظمی افزود: امسال آموزش کاملا به صورت حضوری خواهد بود و عبارتی با عنوان تعطیلی مدارس نداریم و اگر به اقتضای شرایط مانند آلودگی هوا یا حوادث غیرمترقبۀ دیگر، آموزش از حالت حضوری به غیرحضوری تغییر کند، با صدور، ابلاغ و اطلاع رسانی مصوبات و مجوزهای لازم توسط استانداری یا وزارت آموزش و پرورش انجام می شود.

وی تاکید کرد: اصل بر آموزش حضوری است و در طول سال تحصیلی، آموزش به صورت حضوری تداوم می یابد.

کاظمی همچنین گفت: جشن شکوفه ها ۳۰ شهریور است که در موعد خود برگزار خواهد شد.

 وی دربارۀ برگزاری مراسم آغاز سال تحصیلی اظهار کرد: طرح ملی بازگشایی مدارس یکی از فعالیت ها و برنامه هایی است که همۀ ارکان در درون این نهاد و در سایر دستگاه ها نقش آفرینی می کنند. فرایند برنامه ریزی برای اجرای این طرح ملی از ماه ها پیش آغاز و برنامه ریزی های لازم در این راستا از ستاد وزارت آموزش و پرورش با حضور مقام عالی و معاونان وزارت انجام شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه در طرح ملی بازگشایی مدارس صرفا مسائل مربوط به آن روز مطرح نیست، خاطرنشان کرد: همۀ این تلاش ها را انجام می دهیم و تجلی آن در روز اول مهر نمایان می شود اما آنچه که اتفاق می افتد، برنامه ریزی و تلاش برای یک سال تحصیلی از اول مهر تا پایان خرداد است.

وی یادآورشد: برنامه ریزی های لازم برای ساماندهی فضا، تجهیزات و امکانات همچنین برنامه ریزی برای ساماندهی و توزیع کتب درسی و ثبت نام دانش آموزان با توجه به مباحث آموزشی، پرورشی و تندرستی انجام شده است.

کاظمی دربارۀ زمان برگزاری طرح ملی بازگشایی مدارس خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اول مهر روز جمعه است، روز شنبه دوم مهر را به عنوان روز ملی بازگشایی مدارس خواهیم داشت.

انتهای پیام/