وزیر نیرو:

آب پایدار برای زرند، رفسنجان و شهربابک را از خط انتقال آب خلیج فارس تامین می کنیم

وزیر نیرو گفت: مصمم هسیم برای رفسنجان، زرند و شهربابک از خط انتقال آب برای صنعت تامین و تخصیص آب دهیم چون راهی جز این برای تامین آب پایدار نداریم.

به گزارش صدای زرند، علی اکبر محرابیان شامگاه امروز ۲۱ مردادماه در شورای اداری استان کرمان گفت: در سال جاری شاهد به مدار آمدن نیروگاه های جدیدی در استان کرمان بوده ایم و ۲۵ مگاوات نیروگاه تجدید پذیر بهره برداری کرده ایم و طی روزهای آینده نیروگاه بوتیا نیز به بهره براری می رسد.

وی بیان کرد: اولین نیروگاه صنایع را در استان سمنان بهره برداری کرده ایم که از نظر زمان رکورد بی نظیری محسوب می شود و در حوزه سیکل ترکیبی اقدامات جهادی انجام شده و در استان کرمان نیز این نیروگاه ها به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو بیان کرد: در حوزه آب در استان کرمان حدود هفت میلیارد مترمکعب برداشت آب داریم که ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون مترمکعب از چاه ها برداشت می شود و وابستگی استان به چاه های آب بسیار بالا است.

محرابیان با بیان اینکه ۲۷۰ میلیون مترمکعب آب استان در حوزه شرب و حدود ۶ میلیارد در بخش کشاورزی مصرف می شود، تاکید کرد: بخش کشاوزی بالای ۹۰ درصد آب را در استان کرمان به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از طرح های آبرسانی مهم در استان اجرا شده است، گفت: در شرق استان کرمان منبع آب سد نساء است که شهرستان های بم، فهرج ریگان و نرماشیر را قرار است تغذیه کند و در بم خط انتقال تقریبا تمام شده است و منتظر هستیم تصفیه خانه تکمیل و آب به شهر بم برسد که حدود ۲۰۰ روستا نیز در همین مسیر آبرسانی می شود.

وزیر نیرو بیان کرد: جیرفت و عنبرآباد نیز از سد جیرفت تغذیه می شوند که یک خط باقی مانده است و باید در مصوبه بیاید و شهر ارزوئیه در دست مطالعه است که خط اجرا شود و درباره رابر نیز مصوباتی باید گنجانده شود.

محرابیان تصریح کرد: آب شهرهای کرمان، رفسنجان، زرند و شهربابک را از خط صنعت پیش بینی کرده ایم و برای شهر کرمان عملیات ۱۰۸ کیلومتری اجرایی شده است.

وی بیان کرد: درمورد سیرجان نیز تخصیص از قبل داشته ایم و مصمم هسیم برای رفسنجان، زرند و شهربابک از خط صنعت تامین و تخصیص آب دهیم چون راهی جز این برای تامین آب پایدار نداریم.

وزیر نیرو با اشاره به این مطلب که مصوباتی در این دور از سفر برای استان کرمان پیش بینی شده است، گفت: از ریاست جمهوری خواهش می کنم اجازه دهید در دیار کریمان مجموع این مصوبات را توسعه دهیم و طرح های ضروری که در مصوبه نیامده و برخی طرح ها که پیشرفت کمتر از ۵۰ درصد دارد اما برای استان بسیار مهم است را ظرف یک هفته در مصوبات ذکر و به دولت اعلام کنیم.

انتهای پیام/