استاندار کرمان خبر داد

دیدارهای مردمی رئیس جمهور؛ امروز کرمان و فردا جیرفت

استاندار کرمان با اشاره به سفر دو روزۀ رئیس جمهور به کرمان گفت: آخرین سفر دور اول ریاست جمهوری به استان کرمان و فردا پنجشنبه ۲۰ مردادماه انجام می شود.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار افزود: دیدار رئیس جمهور با مردم کرمان ساعت ۱۸و ۳۰ دقیقه پنجشنبه ۲۰ مردادماه در مصلی کرمان خواهد بود. منتظر همۀ همشهریان و حضور پرشور آن ها هستیم. روز جمعه ۲۱ مردادماه نیز ساعت ۱۰ صبح دیدار رئیس جمهور با مردم جیرفت در مصلی این شهر برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری نشست شورای اداری، نشست با نخبگان و ایثارگران و نشست خبری در پایان سفر رئیس جمهور با اصحاب رسانه نیز خبر داد و افزود: نمایندگان وزراء از پنجشنبه تا پایان سفر در دستگاه های اجرایی در کرمان حضور خواهند داشت که نماینده تام الاختیار هستند و هر کسی مشکل و کاری دارد می تواند به آن دستگاه مراجعه کند که مزیت برپایی این میزها این است که مسیر تهران برای حل یک مسئله و دریافت مجوز برداشته و کارها سریع تر حل شود. تجربه های موفقی در این زمینه وجود دارد.

وی اضافه کرد: سامانۀ پاسخگویی تلفنی سامد (۱۱۱) نیز فعال است و مردمی که در نقاط دور دست استان هستند و نمی توانند در مرکز استان حضور یابند، می توانند از طریق این سامانه مسائل و درخواست های خود را مطرح کنند.

وی با بیان اینکه حضور مسئولان در بین مردم سبب افزایش اعتماد مردم به دولت و سرمایۀ اجتماعی می شود، ادامه داد: یکی از مزیت های سفر مصوبات و اعتبارات سفر است و مزیت دیگر که مهم ترین بخش سفرهای استانی است، حضور میدانی مسئولان و وزرا در استان بوده که زمینه ساز تصمیمات مهم است و کمک می کند مسئولی که در تهران است، بهتر بتواند تصمیم بگیرد.

استاندار کرمان اضافه کرد: رئیس جمهور بعداز ظهر پنجشنبه ۲۰ مردادماه وارد استان کرمان می شود و تا جمعه شب میهمان استان است و البته برخی وزراء فردا صبح پنجشنبه استان سفر خواهند کرد.

فداکار با بیان اینکه کرمان استان معدنی است و عمدۀ ظرفیت صنایع استان براساس معادن است، گفت: در این سفر برگزاری نشست بررسی مسائل اقتصادی استان با تاکید بر حوزه معادن از دیگر برنامه های سفر آیت الله رئیسی به کرمان خواهد بود.

استاندار کرمان درباره مهم ترین دغدغه های استان در سفر رئیس جمهور اظهار کرد: چالش های بزرگ استان در این سفر در دستور کار است اما بحث انتقال آب از خلیج فارس یکی از این موضوعاتی است که شرکت های صنعتی و معدنی بار دنبال کرده اند و چند طرح برای شهرهای مختلف در این زمینه در حال اجراست و امیدواریم برای سال آینده مشکل آب استان کمتر باشد و بحث آب نگرانی جدی است که به آن پرداخته می شود.

وی اظهار کرد: مسائل همه دستگاه ها لحاظ شده و اعتبارات بسیار خوبی برای پروژه ها و دستگاه های اجرایی در نظر گرفته شده ضمن آنکه برای تکمیل برخی پروژه های نیمه تمام که برخی سال های زیادی روی زمین مانده، اعتبار گرفته شده که به زودی کار آغاز می شود.

فداکار گفت: برای بیش از ۲۰۰ پروژه مهم در استان در حوزه های وزارت راه، بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و … اعتبارات بسیار خوبی دیده شده است و امیدواریم این اعتبارات به سرعت جذب شده و هر چه سریع تر پروژه ها اجرایی شود.

انتهای پیام/