سازمان سنجش:

نتایج اولیۀ کنکور هفتۀ آینده اعلام می شود

معاون آزمون سازی سازمان سنجش آموزش کشور از اعلام نتایج اولیۀ کنکور ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی در هفتۀ آینده خبر داد و گفت: تمامی تلاش ما این است که نتایج اولیۀ آزمون را هر چه زودتر بر روی سایت سازمان سنجش قرار دهیم.

به گزارش صدای زرند، حسن مروتی افزود: داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در کنکور ۱۴۰۱، به فاصلۀ دو روز پس از اعلام نتایج اولیه می توانند انتخاب رشتۀ خود را شروع کنند.

وی تاکید کرد: نتایج همۀ آزمون های ملی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی از نیمۀ دوم شهریورماه اعلام خواهد شد.

وی اظهار کرد: پس از اعلام نتایج اولیۀ آزمون سراسری سال ۱۴۰۱، بازۀ زمانی مشخص، یعنی حدود ۱۰ روز، برای انتخاب رشتۀ داوطلبان در رشته هایی که پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی صورت می گیرد، را در نظر خواهیم گرفت و علاقه مندان می توانند در این رشته های بدون آزمون ثبت نام کنند.

مروتی ادامه داد: برنامۀ ما این است که ثبت نام داوطلبان در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی همزمان با انتخاب رشته های با آزمون صورت بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها حدودا ۸۵ درصد است، اظهار کرد: نتایج پذیرش در رشته های بدون آزمون دانشگاه ها، همزمان با نتایج کنکور در اواخر شهریور ماه از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، تعداد یک میلیون و ۴۸۹ هزار و ۲۲۰ داوطلب گروه های مختلف آزمایشی طی چهار روز چهارشنبه ۸، پنج شنبه ۹، جمعه ۱۰ و شنبه ۱۱ تیرماه در آزمون سراسری شرکت کردند.

تعداد داوطلبان زن در کنکور امسال ۹۱۵ هزار و ۴۱ نفر و تعداد داوطلبان مرد ۵۷۴ هزار و ۱۷۹ نفر بودند که بر این اساس ۶۱ درصد کنکوری های امسال را زنان و ۳۹ درصد را نیز مردان تشکیل دادند .

انتهای پیام/