نماینده زرند و کوهبنان در گفتگوی با صدای زرند

اخطار ‌وزیر نیرو به صنایع و معادن زرند

نماینده زرند و کوهبنان در گفتگویی با پایگاه خبری صدای زرند گفت:با توجه به اینکه انتقال آب خلیج فارس به استان کرمان با هزینه‌ی بخش خصوصی انجام می‌شود و شهرستان زرند برای داشتن آب شرب پایدار نیاز مبرم به این آب دارد و از طرفی با وجود کارخانجات بزرگ صنعتی و مراکز معدنی،منطقی نیست که زرند از آب خلیج فارس محروم باشد؛باید با مشارکت مدیران این صنایع انتقال آب به زرند و کوهبنان محقق شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری از طریق وزارتخانه‌های مربوطه علی اکبر محرابیان وزیر نیرو از مدیران مراکز صنعتی و معدنی زرند خواست در اجرای طرح انتقال خلیج‌فارس مشارکت جدی داشته باشند.

عفت شریعتی ادامه داد:با رایزنی‌هایی که با وزارت صمت و نیرو در زمینه تامین آب شرب بحرانی‌ترین شهر استان کرمان داشتم،این دو وزارتخانه قول مساعد دادند که همکاری لازم و عاجلی در این زمینه داشته باشند.

خانم شریعتی با تشکر از وزارت نیرو خبر داد:وزیر نیرو در همین زمینه با خطاب قرار دادن مراکز صنعتی زرند گفته است:در صورتی که این مراکز حاضر به تامین بودجه انتقال آب به زرند نشوند از دو سال آینده در صورت وجود تنش آبی در شهرستان،چاه‌های آب این مراکز به آب شرب شهرستان وصل می‌شوند و مراکز صنعتی حق استفاده از آب چاه‌های خود(بیش از ۴۰حلقه چاه ) را ندارند و اولویت با تامین آب شرب شهروندان است.

خانم عفت شریعتی یادآور شد:احداث صنایع و مراکز اقتصادی با نیت رفاه حال شهروندان به منصه‌ظهور می‌رسد و هر گاه احساس شود این مراکز رنج مضاعفی بر دوش شهروندان ایجاد کرده‌اند با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

انتهای پیام/