معاون استاندار کرمان در ستاد استانی کرونا:

نقشۀ کرونایی استان کرمان قرمزتر می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان در ستاد استانی مدیریت کرونابا بیان اینکه با توجه به روند هفته های اخیر پیش بینی می شود نقشۀ کرونایی استان کرمان قرمزتر شود، گفت: توصیۀ اکید ما بر برگزاری برنامه ها، تجمعات و مناسبت ها در مکان های باز است و در محیط بسته تنها با رعایت فاصله گذاری، استفاده از ماسک، تهویۀ مناسب و مدت زمان 90 دقیقه با ظرفیت 30 درصد مکان برگزاری امکان پذیر است.

به گزارش صدای زرند، رحمان جلالی افزود: در خصوص کلاس های اوقات فراغت، دستورالعمل توسط اداره کل آموزش و پرورش و اداره کل جوانان آماده شده و از طریق قرارگاه استانی به تمام دستگاه ها ابلاغ خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مصوبات قبل در طرح مدیریت هوشمند ناظر بر اصناف، ادارات، ترددها ، محیط های فرهنگی، آموزشی و اجتماعی در قرارگاه نظارتی، عملیاتی و اجرایی می کنیم و هفتۀ آینده گزارش دستگاه ها را در خصوص اجرای طرح در سطح ستاد کرونا دریافت خواهیم کرد.

جلالی اول مردادماه در ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به وضعیت قرمز ۱۳ شهرستان در استان کرمان گفت: شهرستان های رودبار جنوب، ارزوئیه، کهنوج و راور در وضعیت نارنجی و شهرستان های فهرج، ریگان، نرماشیر، فاریاب، رفسنجان و انار در وضعیت زرد هستند.

جانشین استاندار کرمان در ستاد استانی مدیریت کرونا اظهار کرد: در حوزۀ شیوه نامه ها، دستورالعمل ها و مصوبات، تصمیم گیری های خوبی صورت گرفته و تجربۀ دوره های گذشته نیز هست، اما باید بر نظارت و اجرا تاکید شود.

جلالی یادآور شد: براساس مصوبۀ ستاد ملی، دورکاری در ادارات شامل سه گروه افراد بالای ۶۰ سال، دارای بیماری زمینه ای و مادران شاغل دارای فرزند زیر ۶ سال است که به دستگاه ها ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: مهم ترین اقدام در حوزه پیشگیری تکمیل واکسیناسیون است و لذا واکسیناسیون خانه به خانه طرح شهید سلیمانی با کمک دانشگاه علوم پزشکی و مجموعۀ بسیج پیگیری می شود.

جلالی اظهار کرد: هم استانی ها حتما واکسن را تزریق کنند که مهمترین و موثرترین راه پیشگیری از کرونا است.

جانشین استاندار کرمان همچنین تاکید کرد تا شهروندان اخبار و اطلاعیه های مربوط به حوزۀ پیشگیری و درمان مرتبط با کرونا را از طریق مراجع رسمی پیگیری کنند.

وی افزود: در حوزۀ مدیریت برنامه ها و دستورالعمل ها، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و در حوزۀ درمانی دکتر صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی، پاسخگوی رسانه ها هستند. /پ

انتهای پیام/