هشدار زرد هواشناسی؛

پیش بینی احتمال وقوع سیل

اداره کل مدیریت بحران استان کرمان اعلام کرد: از امروز تا پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش بینی شده است.

به گزارش صدای زرند، اداره کل مدیریت بحران استان کرمان با اتکا به گزارش هواشناسی و صدور هشدار زرد اعلام کرد که از اواخر وقت امروز (جمعه) تا پنجشنبه پنجم مرداد برای مناطقی از استان بارش باران همراه با احتمال وقوع سیل پیش بینی شده و باغداران نیز در برداشت خرما و پیشگیری از بروز خسارت به محصولات خود تسریع کنند.

تقویت الگوی بارش مانسون از بعدازظهر امروز جمعه تا اواخر هفته آینده موجب رشد ابر های همرفتی و بارش های رگباری بویژه در نیمه جنوبی و جنوب غرب استان خواهد شد.

براساس این هشدار و طبق نقشه های فعلی، رشد ابر، رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد های لحظه ای با احتمال تگرگ در مناطق مستعد و شدت بارش ها برای نیمه جنوبی و جنوب غرب طی روز های چهارشنبه و پنجشنبه هفته آینده پیش بینی می شود.

این اطلاعیه افزوده است: برای روز های پنجم و ششم مرداد احتمال برخورد صاعقه و خسارت در اثر باد شدید لحظه ای، خیزش گرد و خاک، آبگرفتگی معابر، طغیان رودخانه های فصلی و سیلابی شدن مسیل ها برای مناطق جنوبی و غرب بویژه اُرزوئیه، جیرفت، رابر، راین، سیرجان، شهربابک، لاله زار، بافت، بردسیر، رودبارجنوب، عنبرآباد، فاریاب، کهنوج، قلعه گنج و منوجان پیش بینی شده است.

انتهای پیام/