سرپرست فرمانداری زرند:

احیای چوگان بعنوان میراث عظیم فرهنگی ایران موجب بازگشت به هویت گذشته می‌شود

سرپرست فرمانداری زرند با بیان اینکه چوگان فراتر از یک رشته ورزشی است، اظهارداشت: این رشته میراث عظیم فرهنگی ایران است که احیاء آن علاوه بر تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری شهرستان، موجب بازگشت به هویت گذشته خواهد شد.

به گزارش صدای زرند، به نقل از روابط عمومی فرمانداری زرند، زمینه‌های توسعه فعالیت ورزش چوگان در شهرستان زرند در بازدید سید رضا حسینی نژاد سرپرست فرمانداری با همراهی میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان، مهران ابراهیمی رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان، محمدرضا عامری رئیس هیئت چوگان استان کرمان، احمد نورالدینی مسئول دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی و حامد اسلامیت رئیس شورای شهرستان از مجموعه سوارکاری رفیعی بررسی شد.

سرپرست فرمانداری با اشاره به قدمت و اصالت رشته ورزشی چوگان در ایران گفت: این رشته میراث عظیم فرهنگی ایران است که احیاء آن علاوه بر تنوع بخشیدن به جاذبه‌های گردشگری شهرستان، موجب بازگشت به هویت گذشته خواهد شد.

وی با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در این خصوص افزود: مقام معظم رهبری ورزش چوگان را رشته ای برخاسته از تمدن ایران دانسته و در این باره فرموده اند اولویتها را در رشته‌هاى ورزشى مورد نظر قرار دهید که در این راستا ما نیز موظف به ایجاد زیرساختهای این رشته ورزشی در بخش های مختلف هستیم و این مهم را در دستور کار قرار دارد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز ورزش های سنتی را بخشی از هویت، تاریخ و فرهنگ ایران خواند و بر ضرورت استفاده از ظرفیت‌های موجود برای تقویت و حمایت از توسعه این ورزش تاکید کرد.

photo 2022 07 14 19 38 27 photo 2022 07 14 19 38 25 photo 2022 07 14 19 38 23 photo 2022 07 14 19 38 25 2

انتهای پیام/