بازدید رییس کل دادگستری استان کرمان از زندان زرند؛

با گذشت ۳۰ میلیارد ریالی شکات، ۲۱ مددجو از زندان زرند آزاد شدند

رییس کل دادگستری استان کرمان و جمعی از معاونین دادگستری در جریان سفر دو روزه به شهرستان زرند، از زندان این شهرستان بازدید و با تعدادی از مددجویان به صورت چهره به چهره دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش صدای زرند، حجت الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی، بازدید از زندان ها را در راستای حفظ حقوق شهروندی مددجویان زندان ها دانست و گفت: با توجه به تاکیدات ریاست قوه قضاییه بر لزوم توجه جدی به مسأله زندان‌ها، بازدید مستمر از زندان ها، پرهیز از صدور غیرضروری قرار بازداشت موقت و تعیین مجازات‌های جایگزین در راستای حبس زدایی، از ابتدای سال تاکنون بازدید مقامات قضایی از زندان شهرستان زرند و دیدار چهره به چهره با مددجویان ۱۳.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است.

وی افزایش ۳ درصدی دادرسی های الکترونیک در زندان زرند نسبت به مدت مشابه سال قبل را مورد تاکید قرار داد و اظهارداشت: براساس آمار موجود، میزان استفاده از تعلیق مجازات نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز ۳۳ درصد افزایش یافته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان ضمن تاکید بر لزوم توسعه صلح و سازش در جامعه، گفت: با کمک شورای حل اختلاف ویژه زندان و با رضایت شکات میزان آزادی های مددجویان نیز ۲۱درصد افزایش یافته است.

حجت الاسلام و المسلمین حمیدی با بیان اینکه تمامی مددجویان زندان زرند بومی این شهرستان هستند، گفت: در راستای اصلاح و بازپروری مجرمین اقدامات فرهنگی در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر ۳۰ حافظ بیش از یک جزء قرآن کریم در زندان زرند حضور دارند.

وی گفت: مسولان قضایی و دست اندکار امر زندانبانی در شهرستان زرند از ابتدای سال تا کنون با برگزاری ۲۴ جلسه کمیته صلح وسازش، بالغ بر ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از شکات پرونده تخفیف گرفته اند که منجر به آزادی ۲۱ مددجو از زندان این شهرستان شده است.

با گذشت ۳۰ میلیارد ریالی شکات، ۲۱ مددجو از زندان زرند آزاد شدند2 با گذشت ۳۰ میلیارد ریالی شکات، ۲۱ مددجو از زندان زرند آزاد شدند

انتهای پیام/