دیار آیت الله مدرس، میزبان دادستان زرند

سرانجام پس از قریب ۳ سال، و بر طبق همان مثل معروف که " هر آمدنی را رفتنی خواهد بود" دکتر اسماعیل بلوچ زاده ردای ریاست اداره ی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان زرند را به فرد دیگری خواهد سپرد و خود ، برای خدمت به شهرستانی وسیع تر و از منظر زیارتی ، دومین شهرستان بزرگ پس از مشهد مقدس در استان خراسان رضوی سفر خواهند کرد.

به گزارش صدای زرند، “کاشمر” با جمعیتی بالغ بر دویست هزار نفر(۲۰۰،۰۰۰) از مهمترین شهرستانهای استان خراسان رضوی و پس از مشهد مقدس، در این استان از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاریخ کاشمر را برخی مورخان به دوران ایران باستان منتسب می کنند .شهرستانی که از طبیعتی تقریبا سبز و با بیش از ۱۴۰۰ اثر تاریخی و طبیعی یکی از زیباترین شهرهای خراسان است.

مهمترین محصولات این شهرستان ،زعفران است که در میان علاقمندان ، خاستگاه خاص خودش را دارد.

طی ۳ سالی که دکتر بلوچ زاده در شهرستان زرند به انجام وظیفه پرداختند ، رویه ی دادستان ماقبل “دکتر قویدل” در حوزه ی پیشگیری و تعامل با اصحاب رسانه را تداوم دادند و با حضور میدانی در بین مردم خصوصا روستاها، مشکلات روستائیان را از نزدیک لمس کرد و پیگیری ایشان در حل مشکل درهم تنیده و گشودن ِگره ناگسستنی مشکل آب سربنان ، هنوز از یاد شهروندان نرفته که حتی مدیرکل وقت را نیز به چالش کشیدند تا برای رفع مشکلات اهالی همت ویژه نمایند.

بلوچ زاده،در بازگرداندن اراضی متصرف شده ی غیر قانونی، به بیت المال کوشا بود و برای حفظ اماکنی که می توانست برای تمام مردم مفید باشد ایستادگی می کرد و دستور ایشان برای توقف برداشت شن های روان دهزوئیه و واگذاری آن جهت استفاده ی جوانان و علاقمندان به کویرنوردی در خاطر دوستداران گردشگری و محیط زیست باقی خواهد ماند.

دانش و فهم و درک این شخصیت فرهیخته ی قضایی، قابل احترام بود و نگاه او در صدور احکام و یا تشکیل پرونده های قضائی، بر اساس اصلاحگری بود و اگر چه از منظر بازدارندگی ، نیز کارنامه ی خوبی از خود بجای گذاشت.

شاید تنها موضوعی که برخی اقدامات جناب دکتر بلوچ زاده را کم رنگ تر می کرد بحث مقایسه ی ایشان از سوی برخی فعالان اجتماعی با دادستان قبل (دکتر قویدل) بود که رویکرد متفاوتی به حوزه های مختلف داشت.

به هر حال ، عملکرد درخشان بلوچ زاده، به قدری ملموس بوده که رئیس محترم قوه قضائیه، ایشان را به دادستانی شهرستانی وسیع تر و از مناظری مهمتر، منصوب نمودند.

کارگروه رسانه و فضای مجازی شهرستان، با تقدیر از تلاش‌های خالصانه ی دکتر اسماعیل بلوچ زاده، برای این شخصیت فرهیخته، آرزوی تداوم توفیق دارد.

انتهای پیام/