رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان خبر داد

شیب تند ابتلا و بستری ناشی از کرونا در کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان شرایط کرونا در استان را نگران کننده بیان کرد و گفت: شرایط مقداری نگران کننده است و شیب تندی در افزایش موارد بستری و مثبت سرپایی داریم.

به گزارش صدای زرند، دکتر مهدی احمدی نژاد با اشاره به اینکه در اواسط خردادماه بسیاری از بخش های کرونا در استان کرمان خالی شده بود، افزود: اکنون بیشتر تخت ها پر شده و بیشترین عامل موثر در افزایش مبتلایان به کرونا، عدم رعایت پروتکل های بهداشتی است؛ مردم ماسک ها را کنار گذاشته اند و فاصلۀ اجتماعی را رعایت نمی کنند.

وی همچنین با بیان این که در سویۀ جدید کرونا علائم ترکیبی است و هم علائم تنفسی و هم علائم گوارشی داریم، ادامه داد: شروع بیماری با بدن درد و درگیری گوارشی به صورت اسهال و استفراغ است و در روزهای بعد سرفه و تنگی نفس نیز آغاز می شود.

احمدی نژاد ۲۰ تیرماه در جلسه استانی ستاد مدیریت کرونا اظهار کرد: پوشش واکسیناسیون در استان کرمان قابل قبول است و باید دوز یادآور را حتما در سال جاری داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان اضافه کرد: می طلبد پوشش واکسیناسیون کرونا را قوی تر داشته باشیم و باید در رعایت پروتکل ها سختگیری های قبلی را رعایت کنیم.

انتهای پیام/