رنگ‌بندی جدید استان کرمان اعلام شد؛

بازگشت رنگ قرمز و نارنجی به نقشۀ کرونایی استان

بر اساس آخرین نقشۀ رنگ‌بندی رسمی کشور که 18 تیرماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر رنگ کرونایی 2 شهر در استان کرمان قرمز (بسیار پرخطر) ، 4 شهر نارنجی (پرخطر) ، 11 شهر زرد (نسبتا پرخطر) و 6 شهر نیز آبی (عادی) است.

بر اساس آخرین نقشۀ رنگ‌بندی رسمی کشور که ۱۸ تیرماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر رنگ کرونایی ۲ شهر در استان کرمان قرمز (بسیار پرخطر) ، ۴ شهر نارنجی (پرخطر) ، ۱۱ شهر زرد (نسبتا پرخطر) و ۶ شهر نیز آبی (عادی) است.

به گزارش صدای زرند، مطابق آخرین رنگ‌بندی اعلام شدۀ وضعیت کرونا در استان کرمان، در حال حاضر شهرستان‌های «جیرفت» و «منوجان» در وضعیت قرمز قرار دارند.

رنگ کرونایی شهرستان‌های «کوهبنان»، «زرند»، «رابر» و «عنبرآباد» نارنجی اعلام شده است.

وضعیت کرونایی شهرهای «کرمان»، «راور»، «انار»، «شهربابک»، «سیرجان»، «بافت»، «ارزوئیه»، «فاریاب»، «کهنوج»، «رودبار جنوب» و «نرماشیر» زرد است.

شهرستان‌های «رفسنجان»، «بردسیر»، «بم»، «فهرج»، «ریگان» و «قلعه‌گنج» نیز در وضعیت آبی قرار دارند.

قرار گرفتن تعدادی از شهرستان‌های استان در وضعیت قرمز و نارنجی در حالی اعلام شده است که از سوم اردیبهشت‌ماه تمامی شهرستان‌های کرمان در وضعیت آبی و زرد قرار داشتند و هیچ شهری قرمز یا نارنجی نبود.

هفتۀ گذشته سخنگوی دانشگاه‌ علوم‌پزشکی کرمان نسبت به افزایش موارد سرپایی بیماری کرونا در استان هشدار داده بود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز با توجه به افزایش موارد ابتلا به کرونا در کشور طی نامه‌ای مجوز تزریق دوز یادآور واکسن کرونا برای کسانی که ۶ ماه از تزریق نوبت قبلی آن‌ها گذشته را صادر کرد.

 

انتهای پیام/