وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد

مستاجران شکایت خود از افزایش اجاره بها را در ۱۲۴ ثبت کنند

وزیر راه و شهرسازی گفت: امکان ثبت شکایات در خصوص مبلغ افزایش اجاره بها بر اساس مصوبات اعلام شده، در سامانۀ ۱۲۴ فراهم شده است.

به گزارش صدای زرند، رستم قاسمی یادآور شد: تعزیرات حکومتی موضوع این شکایات را پیگیری خواهد کرد و امکان شناسایی واحدهایی که مصوبات سقف افزایش نرخ اجاره بها را رعایت نمی کنند، در سامانه های وزارت راه و شهرسازی فراهم شده است.

وی در نشست هماهنگی با ارگان ها و اصناف و مشاوران املاک برای پیگیری اجرایی شدن بستۀ سیاستی مصوب شده در جلسۀ سران قوا در خصوص بازار اجاره بها، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاضر در بازار اجاره مسکن در کشور، نشست پیگیری اجرای مصوبات برگزار شده و ادامه خواهد داشت.

وی افزود: درصدد هستیم تا با این دستورالعمل ها و قوانینی که در حال حاضر از بستۀ سیاستی مصوب شده در جلسۀ سران قوا و مصوبۀ هیات وزیران و ستاد تنظیم بازار کشور دریافت و ابلاغ شده است، بتوانیم بازار مسکن را کنترل کنیم.

قاسمی در خصوص چگونگی اجرایی شدن بستۀ سیاستی مصوب شده در جلسۀ سران قوا در نشست هایی که با شهرداری تهران و همچنین اصناف و دیگر دست اندرکاران تشکیل شده است، گفت: بستۀ سیاستی مصوب و ابلاغ شده و همه موظف هستند، مصوبه را اجرا کنند. این مصوبه دقیقاً افزایش حداکثری سقف اجاره بها را تعیین کرده که این حداکثر سقف تسهیلات در تهران و سایر کلان شهرها ۲۵ درصد و در سایر شهرها ۲۰ درصد است.

وی اقدامات برخی از اتحادیه های مشاوران املاک را در رعایت مصوبۀ سران قوا مناسب ارزیابی کرد و گفت: از مشاوران املاک درخواست می کنیم با نصب اطلاعیۀ مربوط به بستۀ سیاستی مصوب شده در جلسۀ سران قوا در دفاتر مشاوران املاک، بر اساس آن قرارداد تنظیم کنند تا بستۀ سیاستی مصوب شده در جلسۀ سران قوا به شکلی مناسب اجرایی و عملیاتی شود.

وی گفت: برای تنظیم بازار مسکن و اجاره بها، وزارت راه و شهرسازی برای بازرسی های برنامه ریزی شده و یا سرزده در سراسر کشور با همکاری دستگاه های نظارتی استفاده خواهد کرد.

انتهای پیام/