توصیه های بهداشتی هنگام وقوع پدیدۀ گردوغبار؛

از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنید

دانشگاه علوم پزشکی کرمان در پیامی با اشاره به وقوع پديدۀ گردوغبار و وجود ذرات معلق در هوا، به شهروندان کرمانی توصیه کرد از حضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

به گزارش صدای زرنددر این پیام همچنین با توصیه به بسته نگه داشتن درب و پنجره ها در محیط های اداری و خانه، از افراد خواسته شده در زمان حضور در هوای آزاد و خارج از منزل از دویدن و فعالیت هایی که منجر به افزایش تعداد تنفس فرد می شود خودداری کنند.

از بیماران مبتلا به آسم و افرادی که به دلیل گردوغبار دچار تنگی نفس، سرفه های مکرر و درد قفسه سینه می گردند، نیز خواسته شده در صورت تداوم علائم با اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و یا به پزشک مراجعه کنند.

با توجه به وقوع پدیدۀ گردوغبار و وجود ذرات معلق در هوا، کودکان، افراد سالمند، زنان باردار و همچنین افراد دارای بیماری های زمینه ای قلبی و ریوی از حضور در اماکن و فضاهای باز خودداری نمایند و در صورت ضرورت به حضور در این اماکن با استفاده از ماسک و یا پارچۀ مرطوب و قرار دادن آن در جلوی دهان و بینی در این اماکن حضور یابند.

همچنین تمامی افراد جامعه حتی المقدور ازحضور غیرضروری در فضاهای باز خودداری کنند.

دانشگاه علوم پزشکی کرمان توصیه کرده است افراد در زمان ایجاد گردوغبار از مایعات، میوه ها و سبزیجات با هدف افزایش سرعت و میزان دفع سموم بیشتر استفاده کنند.

همچنین تاکید شده است که در محیط های اداری و مسکونی از باز کردن درب و پنجره ها خودداری شود و در و پنجره ها با نوار درزگیر یا پارچه و… عایق شوند.

انتهای پیام/