رنگ بندی جدید استان کرمان اعلام شد؛

وضعیت آبی کرونا در ۱۲ شهرستان / زرند در وضعیت آبی کرونایی

بر اساس آخرین نقشۀ رنگ بندی رسمی کشور که 11 تیرماه توسط وزارت بهداشت منتشر شد، در حال حاضر رنگ کرونایی 11 شهر در استان کرمان زرد (نسبتا پرخطر) است و 12 شهر نیز در وضعیت آبی (عادی) قرار دارند.

به گزارش صدای زرند، مطابق آخرین رنگ بندی اعلام شدۀ وضعیت کرونا، در حال حاضر شهرستان های زرند، رفسنجان، انار، شهربابک، بردسیر، ارزوئیه، بم، فهرج، نرماشیر، ریگان، کهنوج و قلعه گنج در وضعیت آبی کرونایی قرار دارند و رنگ سایر شهرها زرد است.

هیچ شهری از استان کرمان در وضعیت نارنجی و قرمز قرار ندارد.

شهرستان های جیرفت، عنبرآباد، رودبار جنوب و منوجان که تا هفتۀ گذشته جزو مناطق آبی استان بودند با افزایش روند ابتلا و بستری در هفتۀ جدید در گروه شهرهای زرد رنگ کرونایی قرار گرفتند.

شهربابک، ارزوئیه و قلعه گنج اما به دلیل بهبود وضعیت بیماری و کاهش موارد ابتلا، از وضعیت زرد خارج شدند و در شرایط عادی قرار گرفتند.

از سوم اردیبهشت ماه نقشه کرونایی استان کرمان از رنگ قرمز و نارنجی پاک شده است.

بنا به اعلام سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ۲۸ خردادماه تا سوم تیرماه، ۲۳ نفر در سطح استان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شدند و سه نفر جان خود را از دست داده است.

به گفتۀ دکتر صحبتی، تاکنون دو میلیون و ۳۴۲ هزار و ۲۳ نفر نوبت اول، دو میلیون و ۷۳ هزار و ۶۱۹ نفر نوبت دوم و ۸۸۶ هزار و ۸۳۸ نفر نوبت سوم واکسن کرونا را تزریق کرده اند.

انتهای پیام/