رشته‌های تحصیلی جدید براساس نیاز مناطق توزیع می‌شوند

رشته‌های تحصیلی جدید براساس نیاز مناطق درحال تدوین است و آموزش و پرورش به‌دنبال هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های تخصصی مورد نیاز بازارکار است.

رشته‌های تحصیلی جدید براساس نیاز مناطق درحال تدوین است و آموزش و پرورش به‌دنبال هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های تخصصی مورد نیاز بازارکار است.

به گزارش صدای زرند، اصغر پارسا، معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: توسعه مهارت‌های کاربردی و فنی و حرفه‌ای اولویت اصلی آموزش و پرورش استان است که استان کرمان در این حوزه پیشگام بوده است.

او می‌گوید: حضور دانش آموزان در رشته علوم تجربی به مرز هشدار رسیده است و باید برنامه ریزی لازم در راستای هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه ای، ریاضی و فیزیک و علوم معارف انسانی انجام شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته بیش از ۷۰ درصد هنرجویان هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش مشغول کار هستند و اشتغال نقش موثری در ریشه کنی فقر، آسیب‌های اجتماعی و کاهش جرایم دارد.

پارسا گفت: پس می‌توان نتیجه گرفت هدایت دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش اقدامی موثر در راستای تحقق شعار سال «تولید، دانش بنیان و کارآفرینی» و لبیک به بیانات مقام معظم رهبری است.

او می‌گوید: توسعه رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و توجه اصولی، به هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای به ویژه هنرستان‌های کشاورزی اقدامی ماندگار در راستای تحقق این مهم و شعار راهبردی آموزش همراه با تولید است.

پارسا گفت: نقش تجهیزات کارگاهی در هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای بسیار مهم است و طرح تعدیل تجهیزات کارگاهی در استان کلید خورده و تجهیزات بر اساس نیاز هنرستان‌ها تقسیم می‌شود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان از ساماندهی بهینه نیروی انسانی بر اساس نیاز و واقعیت به عنوان مهمترین صرفه جویی در آموزش و پرورش نام برد و گفت: مدیریت اعتبارات برون سپاری آموزش هنرجویان فنی و حرفه‌ای نقش موثری در کاهش هزینه‌ها و افزایش بهره وری و کار آمدی دارد.

انتهای پیام/