وعدۀ معاون اقتصادی استاندار کرمان:

کمبود روغن خوراکی تا پایان هفته رفع می‌شود

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: به گفتۀ مسئولان ملی، مشکل کمبود روغن خوراکی استان با اختصاص سهمیه به استان‌ها تا پایان هفتۀ جاری رفع می‌شود.

سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: به گفتۀ مسئولان ملی، مشکل کمبود روغن خوراکی استان با اختصاص سهمیه به استان‌ها تا پایان هفتۀ جاری رفع می‌شود.

به گزارش صدای زرند، حسین مهرابی افزود: واردات مواد اولیۀ روغن خوراکی به مرزهای کشور انجام شده و مشکلی برای تامین کالاهای اساسی مردم وجود ندارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمان نیز در این‌باره اظهار کرد: بازرسی از کارخانه‌های روغن نباتی استان با حضور بازرسان و نیروهای بسیج انجام می‌شود.

سیدمهدی حسینی‌نژاد از کارخانه‌داران روغن خوراکی کرمان خواست ابتدا روغن مورد نیاز این استان را تامین کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان یکشنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه در ستاد تنظیم بازار گفت: هیچ استانی از نظر قانون تنظیم بازار کشور نمی‌تواند مانع ورود یا خروج کالاهای اساسی به استان دیگر شود به غیر از استان‌ها و بازارچه‌های مرزی که بحث قاچاق و یا بهداشت را دارند.

حسین محرابی ادامه داد: نمی‌توانیم مصوبه‌ای داشته باشیم که خروج کالاها از استان کرمان به استان‌های دیگر را ممنوع کنیم، اما می‌توانیم با رایزنی‌ها به این برسیم که ابتدا کالاها در استان توزیع شود و سپس به دیگر استان‌ها داده شود.

وی بیان کرد: توزیع شکر در برخی از تعاونی‌های روستایی با صف‌های طولانی مواجه شده که این موضوع باید بررسی شود و چنانچه قرار است سهمیۀ بیش‌تری اختصاص داده شود این کار را انجام دهیم.

مهرابی با اشاره به اینکه برای تامین شکر مشکلی وجود ندارد، گفت: بر اساس گزارش‌ها، توزیع کالا از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای بهتر از مغازه‌ها به دست مردم می‌رسد که این موضوع نیز باید بررسی شود.

انتهای پیام/