نخستین اظهارنظرهای رسمی استاندار جدید کرمان:

ساماندهی سریع تیم مدیریتی را انجام می‌دهم / هیچ اعتقادی به انتقال آب درون حوضه ندارم / گردشگری استان مورد غفلت قرار گرفته است

استاندار جدید کرمان با بیان اینکه ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان را انجام خواهم داد، گفت: بنده که در این جایگاه هستم، نمایندۀ هیچ فرد و گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می‌کنم نمایندۀ دولت و نوکر مردم باشم و در همۀ اعمالم استقلالم را حفظ کنم؛ ولی حتما از مشورت‌های خیرخواهانه بهره‌مند خواهم شد.

استاندار جدید کرمان با بیان اینکه ساماندهی سریع تیم مدیریتی استان را انجام خواهم داد، گفت: بنده که در این جایگاه هستم، نمایندۀ هیچ فرد و گروه و جریان سیاسی نیستم و سعی می‌کنم نمایندۀ دولت و نوکر مردم باشم و در همۀ اعمالم استقلالم را حفظ کنم؛ ولی حتما از مشورت‌های خیرخواهانه بهره‌مند خواهم شد.

به گزارش صدای زرند، محمدمهدی فداکار اظهار کرد: در تصمیماتم باید به حجت شرعی برسم و غیر از این نمی‌توانم عمل کنم.

وی همچنین، با بیان اینکه گردشگری در استان به خاطر حوزۀ صنعت و معدن مورد غفلت واقع شده است، گفت: کم‌آبی مهم‌ترین چالش استان است. براساس تجربه‌ام در استان‌های دیگر می‌گویم هیچ اعتقادی به انتقال آب درون‌حوضه ندارم و استان حتما باید برای انتقال از دریا سرمایه‌گذاری کند و همه پای کار بیایند.

وی ۱۷ اردیبهشت‌ماه در مراسم معرفی رسمی خود به‌عنوان استاندار کرمان اظهار کرد: ظاهرا مخالفی در جلسۀ هیات دولت برای انتخاب بنده نبوده است و من از اعتمادی که شده، تشکر می‌کنم.

وی سپس اظهار کرد: کرمان پراکندگی خاصی دارد که کار را برای مدیران و خدمات‌رسانی سخت می‌کند.

وی با بیان اینکه شرایط استان در حوزۀ شمال و جنوب کاملا متفاوت است، افزود: در حوزۀ جنوب کشاورزی و در شمال صنعت و معدن داریم و کشاورزی در شمال و جنوب کاملا با هم متفاوت است. اقتضائات فرهنگی هم در مناطق مختلف استان متفاوت است.

فداکار گفت: در حکم بنده تاکید شده که به جنوب به‌طور خاص توجه شود اما چه در شرق و چه در هر نقطۀ دیگر استان عقب‌افتادگی وجود دارد. باید ضمن اینکه خللی در روندهای توسعه‌ای فعلی ایجاد نشود، به این مناطق نیز توجه صورت گیرد.

وی ادامه داد: بیش از ۸۲ درصد سرمایه‌گذاری‌ها در شمال استان است اما باید توسعۀ متوازن ایجاد شود. به هیچ وجه مانعی برای توسعۀ شتابان نباشد ولی برای رفع عقب‌ماندگی هم باید اقدام کنیم و حتما این اتفاق می‌افتد.

وی بیان کرد: شرکت‌های بزرگ صنعتی و معدنی، نه تحت عنوان مسئولیت اجتماعی که هزینه می‌شود؛ باید حتما پای کار توسعۀ استان بیایند و چاره‌ای جز این وجود ندارد. اگر این شرکت‌ها حتی بخش کمی از منابع بانکی خود را به استان بیاورند معجزه خواهد شد.

استاندار جدید کرمان با بیان اینکه گردشگری در استان به خاطر حوزۀ صنعت و معدن مورد غفلت واقع شده؛ در حالی که استان آثار ثبت‌شدۀ جهانی و ملی دارد، گفت: کویر استان و تنوع اقلیمی هم ظرفیت خاصی است. گردشگری مذهبی نیز به واسطۀ مزار سردار سلیمانی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی اظهار کرد: صنایع‌دستی را نیز به‌طور خاص پیگیری می‌کنیم.

وی ادامه داد: کرمان استانی ترانزیتی است و همین ظرفیتی خاص برای ما ایجاد کرده است. ضمن اینکه دو منطقه ویژۀ اقتصادی نیز داریم.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ورزشی استان گفت: چهار تیم ورزشی در شمال استان داریم ولی در شرق و جنوب نداریم.

فداکار اظهار کرد: کرمان همچنین، بخش خصوصی نجیب و قابل اعتمادی دارد و تلاش می‌کنم خادم بخش خصوصی باشم.

استاندار کرمان با بیان اینکه در استان باید به الگوی مدیریتی شهید سلیمانی وفادار باشیم، افزود: «شهید سلیمانی از همۀ ظرفیت‌ها استفاده می‌کردند و اگر کسی یک درصد ظرفیت داشت، همان را می‌دیدند. سعی می‌کنیم همین نگاه را در استان داشته باشید.

وی بیان کرد: ایشان مردم‌داری و تواضع و اخلاص داشتند و از کارهای نمایشی دوری می‌کردند که ما هم باید در رفتار و عمل آن را ببینیم.

فداکار افزود: ایشان هیچ وابستگی وتعلق خاصی به هیچ حزب و جناحی نداشت و همۀ جناح‌های سیاسی فکر می‌کردند دوست صمیمی ایشان بودند که حتما این رویکرد را در استان دنبال می‌کنیم و از همۀ ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم.

استاندار کرمان اظهار کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان نیز حتما حمایت و مشکل پارک علم و فناوری باید حل شود.

فداکار با بیان اینکه ارتباط خوبی با رسانه‌ها خواهیم داشت، گفت: ساماندهی سریع تیم مدیریتی را انجام خواهم داد و در انتخاب مدیران پاکدستی و پرکاری و فسادستیزی را حتما مدنظر خواهیم داشت، جوان‌سازی مدیریتی را در حد توان انجام می‌دهیم و اعتلای جایگاه بانوان نیز مدنظر است.

انتهای پیام/