یادداشتی پیرامون افزایش قیمت شن و بتن در زرند

بازی دو سر برد شهرداری، صنایع و مردم زرند

به دنبال پیگیری صدای زرند در زمینه جهش قیمت بتن و شن که مورد گلایه بسیاری از مخاطبان است، رئیس اداره صمت زرند در گفتگویی با این پایگاه خبری گفت: بر اساس رای دیوان عدالت اداری قیمت گذاری شن با خود واحدهای تولیدی است(فعلا شن تنی ۷۰هزار تومان و کرایه حمل آن ۴۰هزار تومان که در مجموع ۱۱۰هزار تومان تا داخل شهر زرند قیمت گذاری شده است؛کامیون داران نیز به علت پایین بودن کرایه،اعتصاب کرده‌اند) و قیمت بتن را انجمن بتن کرمان قیمت‌گذاری می‌کند و این اداره نقش نظارتی دارد.

صدای زرند: حسن‌ضیاءالدینی- علی رحمانی خاطرنشان کرد: کارشناسان این اداره در حال راستی‌آزمایی قیمت‌های تعریف شد معادن شن و کارگاه‌‌های بتن هستند و تا مشخص شدن رای کارشناسان اداره صمت نمی‌توان برخورد جدی با این مراکز داشته باشیم.

به علت عدم رقابت در تولیدکنندگان بتن و معادن شن، قطعاً باید شاهد افزایش قیمت‌ها هر چند وقت یکبار در شهرستان باشیم و ظاهراً این بازی افزایش قیمت‌ها تمامی ندارد!

 

برای مدیریت کردن بهای شن و بتن که یکی از مصالح مهم در ساختمان‌سازی است و از طرفی شهرداری زرند احتیاج به داشتن درآمد پایدار برای اهداف و برنامه‌های خود است، بهترین و به قولی نقدترین کار برای ایجاد رقابت بین این تولید کنندگان، ورود شهرداری به این دو حوزه است و حتی شرکت‌های صنعتی نیز می‌توانند با توسعه کسب و کار خود (ایجاد تعاونی کارکنان) صاحب معدن شن و کارگاه بتن شوند که با ورود این مجموعه‌ها هم رقابت منطقی شکل می‌گیرد و هم ممر درآمد پایداری برای شهرداری و صنایع ایجاد خواهد شد و در نتیجه رقابت برای کاهش قیمت شکل خواهد گرفت.

 

صنایع بزرگی مانند فولاد اگر تنها بتوانند شن و بتن پرسنل خود و بستگان این پرسنل را تامین کنند، یک بازی دو سر سودی را شکل داده‌اند.

IMG 20220503 121024 844

انتهای پیام/