«جشنواره آماچو هنگو» در روستای تاریخی ختم سربنان برگزار شد

رئیس اداره ميراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند با اعلام اینکه دومین جشنواره شهرستان از سری فستیوال‌های "زرند شهر جشنواره‌های ایران" با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای ختم و با حضور بیش از ۳۰۰۰گردشگر برگزار شد.

رئیس اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی زرند با اعلام اینکه دومین جشنواره شهرستان از سری فستیوال‌های “زرند شهر جشنواره‌های ایران” با مشارکت دهیاری و شورای اسلامی روستای ختم و با حضور بیش از ۳۰۰۰گردشگر برگزار شد.

به گزارش صدای زرند، محمد اسلامی گفت: روستای ختم در فاصله تقریباً ۵۰ کیلومتری از مرکز شهرستان و در مسیر ترانزیتی زرند – مشهدمقدس قرار دارد و از معدود روستاهای استان کرمان است که در هر دو بخش آثار تاریخی و آثار معنوی دارای آثار ثبت ملی است و بعد از قلعه بسیار تاریخی و ارزشمند ختم، هنر پخت غذای معروف “آماچوی هنگو” نیز در سال ۱۴۰۰ در ردیف آثار ملی به ثبت رسیده که اتفاقی بسیار مهم در صنعت گردشگری می‌باشد.

وی از ویژگی‌های دیگر روستای ختم نیز چنین گفت: ختم یکی از مناطق مستعد در بخش کشاورزی زعفران می‌باشد و در بخش معدن زغال‌سنگ دارای ظرفیت ویژه‌ای است و معدن زعالسنگ این منطقه از جمله ی معروف ترین معادن زغالسنگ کشور می‌باشد.

دبیر ستاد زرند شهر جشنواره‌های ایران با اعلام اینکه به تمام اهدافی که از برگزاری جشنواره‌ها داشته‌ایم دست پیدا کردیم، افزود: اگر چه جشنواره‌های زرند بصورت مردمی و بدون اعتبارات دولتی برگزار می‌شود، اما همراهی و همدلی دستگاه قضایی شهرستان زرند و ادارات دولتی و دستگاه‌های انتظامی و نظامی در تمامی این رویدادها وجود دارد؛ به طوری که برای برگزاری یک جشنواره از دستگاه‌های امدادی نظیر هلال احمر و اورژانس ۱۱۵ آتش‌نشانی زرند تا ادارات راهداری و حمل و نقل شهرستان و پلیس راه زرند و همکاری پرسنل انتظامی و خصوصاً بسیجیان پایگاه‌های مقاومت در مناطق مختلف و نیز تمام رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای برگزاری یک رویداد مشارکت جدی دارند و به همین دلیل است که تاکنون جشنواره های زرند بصورت منظم و پرشور برگزار شده است.

رئیس میراث زرند افزود: طبق مسیری که قبل از دوران کرونا در شهرستان زرند شروع کرده‌ایم امسال نیز تقویم جشنواره‌ها را تا پایان فروردین ماه رونمائی خواهیم کرد.

انتهای پیام/