یارانه ۷۰۰ هزار تومانی به این خانوارها پرداخت خواهد شد / ۳ برابر شدن یارانه این گروه

بر اساس قانون جدید مجلس خانوارهایی که یارانه ۳ برابری و به مبلغ ۶۸۲ هزار تومان دریافت می کنند مشخص شدند.

بر اساس قانون جدید مجلس خانوارهایی که یارانه ۳ برابری و به مبلغ ۶۸۲ هزار تومان دریافت می کنند مشخص شدند.

به گزارش صدای زرند، بر اساس قانون جدید مجلس٬ خانواده هایی که حداقل سه فرزند دارند و فرزندانشان نیز هنوز تحت تکلف هستند٬ یارانه ۳ برابری دریافت می کنند.اما نه همه خانواده ها.

وزارت رفاه موظف شده تا خانوارهای کشور را دهک بندی کند و به ۴ دهک ایتدایی ٬ یارانه ۳ برابری پرداخت کند.

البته هنوز مشخص نیست این دهک بندی بر چه اساس انجام خواهد شد؟ قطعا با انجام این دهک بندی ٬ وضعیت معیشتی دهک های اول تا چهارم بهبود خواهد یافت .

در هر حال اگر منظور از این یارانه ٬ یارانه نقدی باشد ٬ خانواده هایی که در لیست ۴ دهک اول وزارت رفاه قرار می گیرند ٬ مشمول دریافت یارانه ۳ برابری خواهند شد که مبلغ آن حدود ۶۸۲ هزار تومان می شود.

براساس تصمیم نمایندگان مجلس، برخی خانواده‌ها در سال جدید یارانه ۶۸۲هزار تومانی دریافت خواهند کرد. خانواده های یارانه بگیر دهک بندی شدند. اقدام جدید جلس در راستای حذف یارانه ها صورت گرفته است. یارانه نقدی ۴۵ هزارتومانی قرار است به یارانه نقدی جدید تبدیل می شود. یارانه نقدی و یارانه معیشتی قرار بود در سال جدید یک کاسه شود. درباره حذف یارانه نقدی در سال جدید در این خبر میخوانید.

یارانه جدید در سال ۱۴۰۱ در انتظار این خانواده ها

از روزی که موضوع حذف ارز ترجیحی مطرح شده است، خانواده‌ها منتظر یارانه جدید هستند؛ حال بالاخره تکلیف ارز ترجیحی مشخص شده و این ارز به نوعی حذف نشده است؛ براساس تصمیم نمایندگان ارز ترجیحی حذف خواهد شد اما در ازای آن برای کالاهای اساسی کالابرگ اختصاص می‌یابد؛ در نتیجه نیازی به یارانه جدید نیست؛ اما نمایندگان در قانونی دیگر مصوب کردند که برخی از خانوارها یارانه‌شان سه برابر شود؛ البته مشخص نیست منظور از این یارانه، یارانه نقدی است یا معیتشی یا هر دو یارانه.

انتهای پیام/