عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا:

قرنطینه ۵ روزه برای امیکرون کافی نیست / مبتلایان حداقل ۱۰ روز باید قرنطینه شوند

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه قرنطینه‌ی پنج روزه برای اومیکرون به هیچ وجه صحیح نیست، گفت: روزهای اول شیوع این سویه CDC آمریکا چنین نظریه‌ای داد و برخی از همکاران ما این موضوع را اعلام کردند و تصمیماتی در وزارت بهداشت گرفته شد که قرنطینه پنج روز باشد، اما پس از آن، این مسئله در آمریکا هم بازنگری شد و مدت قرنطینه افزایش یافت. بهتر است مبتلایان به اومیکرون حداقل ۱۰ روز تا دو هفته قرنطینه بمانند.

عضو کمیته علمی ستاد ملی کرونا با تاکید بر اینکه قرنطینه‌ی پنج روزه برای امیکرون به هیچ وجه صحیح نیست، گفت: روزهای اول شیوع این سویه CDC آمریکا چنین نظریه‌ای داد و برخی از همکاران ما این موضوع را اعلام کردند و تصمیماتی در وزارت بهداشت گرفته شد که قرنطینه پنج روز باشد، اما پس از آن، این مسئله در آمریکا هم بازنگری شد و مدت قرنطینه افزایش یافت. بهتر است مبتلایان به امیکرون حداقل ۱۰ روز تا دو هفته قرنطینه بمانند.

به گزارش صدای زرند، دکتر مهرداد حق ازلی همچنین درباره‌ی حضوری یا غیرحضوری شدن مدارس با وجود افزایش چشمگیر شهرهای قرمز کرونایی اظهار کرد: با توجه به اینکه جهش امیکرون در کودکان می‌تواند سبب بیماری‌زایی بیش‌تر شود، بهتر است از تجمع بچه‌ها در اماکن سربسته جلوگیری شود؛ زیرا در هر صورت، تعداد قابل توجهی از مدارس ما شرایط استاندارد را ندارند و همین سبب می‌شود امکان رعایت پروتکل‌ها وجود نداشته باشد.

وی تصریح کرد: توصیه کمیته علمی بازنگری مجدد تصمیم‌گیری پیرامون فعالیت حضوری مدارس است و امیدواریم حداقل تا آخر اسفندماه مدارس غیرحضوری باشند.

وی دوم اسفندماه با اشاره به اینکه از نظر ابتلا به کرونا هنوز در شیب صعودی هستیم، افزود: به نظر می‌رسد این روند تا یک یا دو هفته آینده ادامه داشته باشد و پس از آن به قله پیک برسیم. در حال حاضر تعداد بستری افزایش یافته و تعداد مرگ و میر از حدود ۲۰ مورد به بیش از ۲۰۰ مورد در روزهای اخیر رسیده است.

وی بیان کرد: تجربیات جهانی نشان داده است که مدت پیک با امیکرون در سایر کشورها به اندازه‌ی پیک دلتا طولانی نبوده است، پس از رسیدن به قله حدودا دو تا سه هفته در قله می‌مانیم و بعد به شیب نزولی پیک وارد می‌شویم.

او تاکید کرد: البته موضوع الزامی، رعایت پروتکل‌ها و تزریق واکسن است. در صورت عدم رعایت پروتکل‌ها ممکن است در طول عید نوروز هم با بیماری درگیر باشیم که دیگر آن وقت لازم است در امکان مسافرت‌ها تجدیدنظر شود.

انتهای پیام/