رئیس نظام پزشکی کرمان مطرح کرد؛

درخواست استفاده از کارتخوان در مطب پزشکان

پرداختی گفت: از همه پزشکان درخواست شده نسبت به نصب یا اصلاح کارتخوان در مطب خود اقدام کنند.

پرداختی گفت: از همه پزشکان درخواست شده نسبت به نصب یا اصلاح کارتخوان در مطب خود اقدام کنند.

به گزارش صدای زرند، عباس پرداختی گفت: از ۱۷ بهمن ماه، ضمن ارسال پیامک به همه همکاران نظام پزشکی، درخواست شده درخصوص نصب یا اصلاح کارتخوان مراکز ارائه خدمات حوزه سلامت در کوتاه ترین زمان اقدام کنند.

او می گوید: براساس شکایاتی که از سوی شهروندان محترم دریافت شده، تعداد معدودی از همکاران پزشک، هنوز نسبت به فعال سازی یا اصلاح کارتخوان مطب خود اقدام نکرده اند که برای پرهیز از بروز مشکلات متعاقب و سردرگمی بیماران، از همه همکاران حوزه سلامت درخواست می شود که به طور جدی در این زمینه اقدام کنند.

رئیس نظام پزشکی استان کرمان گفت: در زمینه نسخه نویسی الکترونیک که بخشی از اجرای طرح تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است، همه وزارتخانه‌های مرتبط بایستی به وظایف محوله خود عمل کنند تا این اقدام ملی به نتایج مطلوب خود نزدیک شود.

به گفته او از جمله این اقدامات، تائید ۶۰ هزار امضای دیجیتال است که بایستی در سامانه نظام پزشکی پایا وارد شود و امنیت اطلاعات بیماران که از سوی متخصصان مربوطه باید تضمین شود.

پرداختی گفت: حفظ اسرار بیماران بخصوص در مواردی که احتمال صدور برچسب اجتماعی وجود دارد، از حقوق مسلم بیماران و ارکان اخلاق پزشکی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/